Agresivita školákov

28. augusta 2019, Michael Laitman, Nezaradené

Agresivita žiakov a ich rodičov prekračuje všetky normy, očakávania a všetky pravidlá slušnosti. Učitelia sa sťažujú, že sa deti stali úplne nezvládnuteľnými, a súčasne s nimi aj ich rodičia.

Pokiaľ si predtým učiteľov vážili, teraz pália časopisy, prinášajú zbrane, o drogách už ani nehovoriac.

Učitelia v Nemecku hovoria, že sa toto správanie stalo možným vďaka prílivu prisťahovalcov.

Nekládol by som jeden problém na druhý. Súčasná škola nezodpovedá ani potrebám detí, ani dnešným rodinám, ani rodičom, ani tomu, nakoľko sú rodičia zamestnaní v práci a ako deti trávia voľný čas a život. Dnešná škola je už dávno zastaraná, prežila sama seba. Skončila svoju funkciu v polovici minulého storočia s koncom obdobia industrializácie.

Dnes už nič z toho nie je nutné. Teraz sa všetko robí veľmi jednoducho – s pomocou počítačov, v malých skupinách ľudí a všetci ostatní sú skrátka bez práce. Nie je preto nutné učiť ľudí zbytočným profesiám, a potom produkovať nezamestnanosť. Vstupujú do sveta s diplomami, a čo potom s nimi ďalej robiť?

Škola je experiment, ktorý úplne prežil sám seba. Bol založený pred 150 rokmi a dnes už dávno „zomrel“.

Hrozí nám v budúcnosti barbarská spoločnosť kvôli degradácii školy?

Ak škola degraduje, potom to povedie k barbarskej spoločnosti. Preto musí byť degradácia rýchlo zlikvidovaná. Z tohto dôvodu je potrebné dôkladne zvážiť, čo je pre naše deti dobré, a snažiť sa práve o to.

Dnes to je spoločnosť schopná urobiť – máme veľa peňazí, veľa ľudí, voľné ruky, um. Ak si to budeme želať, môžeme to urobiť. Pretože nemáme v skutočnosti čo robiť, vymýšľame si pre seba rôzne profesie, obsluhujeme sa navzájom.

Musíme venovať pozornosť najmä deťom. Ale venovať im pozornosť takým spôsobom, aby sme ich nenútili, nevyžadovali po nich a neorganizovali ich, ale aby sme ich učili to, čo je pre nich dobré, a v tejto oblasti, v tejto súvislosti, v tejto forme, im poskytli správny obsah. Aký? Možno si ho samy vyberú z internetu.

Je nutné ich učiť povahu človeka, povahu okolitého sveta a spôsob, akým človek dosahuje harmónie. Najdôležitejšou profesiou človeka je pochopiť, ako správne pôsobiť na seba, spolupôsobiť s okolitou spoločnosťou aj s okolitým svetom.

Úlohou výchovy a vzdelávania je dosiahnutie takej miery integrácie, kedy bude všetko vyvážené.