Nedokonalý vzdelávací systém

Učitelia aj rodičia sa zhodujú na tom, že náš vzdelávací systém zďaleka nie je dokonalý. Jeden z dôvodov spočíva v tom, že si na ministerstve školstva nesprávne predstavujú, aký by mal byť správny výsledok vzdelania.

Niektorí hovoria, že škola musí dieťaťu poskytovať vzdelanie a výchovou sa musia zaoberať rodičia. Iní namietajú, že výchovu nemožno nechávať iba na rodičoch. Avšak „zlatý stred“ k tejto otázke doteraz nenašli.

Myslím si, že za správny výsledok možno považovať, keď po ukončení školy študenti na isto vedia, že hlavnou prioritou v živote je jednota. Jednota národa, jednota spoločnosti, jednota štátu. A ako sily, tak i prostriedky je potrebné v prvom rade zameriavať na dosiahnutie a zachovanie tejto jednoty.

A táto jednota musí byť budovaná na základe lásky k blížnemu. Alebo aspoň na dobrých a láskavých vzťahoch. Za úspech možno považovať už to, ak tento postoj dokážeme zaviesť do vedomia človeka. Jediným problémom je, že o láske k blížnemu nechce nikto z nás počuť. Deti nevidia u dospelých taký príklad a samy sa ho naučiť nemôžu.

Aby sa zmenila situácia, v škole musia pôsobiť odborníci, ktorí vedia, čo predstavuje prirodzenosť človeka a ako s ňou správne pracovať. Títo odborníci budú schopní vysvetliť deťom (a v prvom rade ich rodičom), že jednota je v rozpore s ľudskou prirodzenosťou, pretože ľudská prirodzenosť je sebecká. Preto vždy pri budovaní vzťahov s ostatnými vychádzame zo získania výhod. To, čo mne nakoniec poskytne potešenie prijímam a všetko ostatné odstrkujem. A práve toto správanie mi v živote vytvára problémy.

Veď ego oddeľuje človeka od ostatných, bráni mu vo vytváraní normálnych, dobrých vzájomných vzťahoch založených na bratskej láske. A napriek tomu sa to môže zmeniť.

Je možné sa naučiť jednať nehľadiac na egoistický program, ktorý je v nás založený. A toho sa dosahuje práve vďaka zblížení sa človeka s ostatnými. Zblíženie do takej miery, že sa stane žiadúcim.

A práve takéto znalosti musia deti nadobudnúť v škole.

Nenasýtna potreba lásky

25.08.2025

Musíme pochopiť, že akákoľvek veda, akákoľvek metóda sa posudzuje podľa úžitku, ktorý nám môže priniesť. V našom prípade hovoríme o metóde zjednotenia, o metóde záchrany pred samovraždou. Je nesporné, že je táto metóda dôležitejšia ako všetky ostatné vedy a musíme k nej pristupovať s úplnou vážnosťou. Metóda integrálneho vzdelávania nielenže [...]

Ako sebapoznanie ovplyvňuje romantické vzťahy

18.08.2025

Aby sme mohli byť v partnerskom vzťahu skutočne šťastní a naplnení, je kľúčové poznať sami seba – rozumieť tomu, čo nás poháňa, čo potrebujeme, po čom túžime, a vnímať, ako a prečo sa v čase meníme. Bez tohto vnútorného vhľadu sa ľahko stratíme nielen sami v sebe, ale aj v dynamike vzťahu s druhým človekom. Základnou silou, ktorá nás ženie životom, [...]

Ako zlepšiť emocionálne prepojenie a komunikáciu vo vzťahu

15.08.2025

Za roky svojho života v kabalistickom učení som pochopil, že najväčšiu príležitosť na osobnú premenu máme vo vzťahu medzi dvoma ľuďmi – predovšetkým medzi partnermi. Nejde len o to, že spolu zdieľame domácnosť alebo denný režim. Partnerský vzťah môže byť posvätný priestor, v ktorom sa učíme dávať, chápať druhého a tvoriť jednotu. Hovorím tomu „domáce [...]

družba, ropovod

Maďari očakávajú, že ropa potečie cez Družbu už vo štvrtok

27.08.2025 19:52

Dodávky ropy z Ruska do Maďarska cez ropovod Družba, ktorý minulý týždeň napadla Ukrajina, sa obnovia vo štvrtok 28. augusta.

Tusk, Macron, Sandu, Merz, Moldavsko

Macron, Merz a Tusk podporili Moldavsko pri jeho snahe vstúpiť do EÚ

27.08.2025 19:39

Moldavsko, bývalá sovietska republika, si v stredu pripomína 34. výročie svojej nezávislosti.

Julius Buchta

Revúcky primátor sa po nehode a liečení vracia do verejného života. Priznal zlyhanie, popiera však, že nabúral opitý

27.08.2025 19:30

Primátor Buchta uviedol, že posledných päť mesiacov bolo ťažkým, možno až najťažším obdobím v jeho živote.

streľba, Minneapolis

Pri streľbe na katolíckej škole v Minneapolise zahynuli dve deti

27.08.2025 18:14

Strelec po čine spáchal samovraždu.

Michael Laitman

Michael Laitman - Profesor ontológie, PhD. vo filozofii a kabale a MSc v bio-kybernetike. Zakladateľ a prezident Bnej Baruch celosvetovej vzdelávacej organizácie zaoberajúcou sa autentickou Kabalou - vedou o spojení medzi ľuďmi odhaľujúcou odpoveď na otázku „Čo je zmyslom života" a ako toho dosiahnuť. Čo je Kabala a ako vám prakticky môže pomôcť v živote sa dozviete v kurzoch na kabacademy.eu/cz/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 513
Celková čítanosť: 964115x
Priemerná čítanosť článkov: 1879x

Autor blogu

Kategórie