Je školský systém zastaraný a prečo?

Súčasný školský systém odráža rozsiahly nesúlad medzi vzdelávaním a potrebami dnešných detí, rodín a spoločnosti. Tradičný model školského vzdelávania už nezodpovedá súčasnému životu. Bol rozpracovaný pre inú éru – éru industrializácie, rigidných štruktúr a štandardizovaných výsledkov. Táto éra už dávno skončila, my však stále úporne lipneme na jej pozostatkoch.

Dnes sa svet zmenil a rovnako tak sa musí zmeniť aj náš prístup k vzdelávaniu. Technológie pokročili do tej miery, že učenie môže rešpektovať individuálne zvláštnosti žiakov. Počítače dnes umožňujú také vzdelávanie, že deti môžu byť vyučované v malých zacielených skupinách. Zastaraná prax, ktorá deti smerovala na nepotrebné a nezaujímavé profesie, a viedla len k nezamestnanosti a rozčarovaniu, už vyčerpala sama seba.

Tradičný školský systém už nie je relevantný. Ide o experiment starý 150 rokov, ktorý už prežil svoj účel. Zachovávanie stále rovnakého školského systému pri súčasných zmenách života a úplne iných potrieb navyše vedie k tomu, že systém vzdelávania stále viac degraduje. To potom v konečnom dôsledku môže byť príčinou vzniku barbarskej spoločnosti. Riešenie nespočíva v reformovaní starého systému, ale v jeho úplnej výmene. Je nevyhnutné, aby sme začali od nuly, vzdelávanie od základu prehodnotili a zamerali sa na to, čo je skutočne prospešné pre naše deti a pre spoločnosť všeobecne.

Máme zdroje a inteligenciu na to, aby sme vytvorili lepší systém. Na to je však potrebné zmeniť naše priority. Namiesto toho, aby sme vymýšľali zbytočné profesie a naveky uchovávali kolobeh neproduktívnej práce, musíme svoje úsilie zamerať na štúdium a podporu meniacich sa potrieb budúcej generácie.

Prioritou nového prístupu k vzdelávaniu by sa malo stať pochopenie ľudskej podstaty, okolitého sveta a princípov harmonického spolužitia. Deti by nemali byť zaháňané do striktne stanovených noriem a ani by sa do nich nemali pchať násilne informácie. Namiesto toho ich treba motivovať k skúmaniu, objavovaniu ak výberu takých študijných materiálov, ktoré zodpovedajú ich vrodenej zvedavosti.

Hlavným cieľom vzdelávania by malo byť vychovávať šťastné ľudské bytosti – naučiť ich vytvárať medziľudské vzťahy na základe vzájomnej starostlivosti, pozornosti, ohľaduplnosti, podpory, prospechu a spoločného pozitívneho naladenia. Vo svojej podstate to znamená rozvíjať celostné chápanie života, v ktorom sú všetky aspekty existencie vyvážené a harmonické.

V konečnom dôsledku je najdôležitejšou „profesiou“ to, aby sme sa naučili žiť v súlade s prírodou, so spoločnosťou a s cieľom života. Dosiahnutie tejto rovnováhy musí byť hlavným cieľom vzdelávania – a práve na to by sme mali bezodkladne presunúť našu pozornosť, aby sme bezodkladne dosiahli výrazný posun k oveľa lepšiemu svetu.

Existuje súvislosť medzi peniazmi a spiritualitou?

28.01.2025

Peniaze predstavujú zásterku nad egoizmom, prianím si užívať iba pre svoje vlastné potešenie. Umožňujú nám buď realizovať naše priania si ich vnútorne užívať len pre seba, alebo ich využívať v prospech druhých. S pomocou peňazí si môžeme vyberať, či budeme pracovať na prospech svojho ega, alebo proti nemu. Vo vzájomne prepojenom svete by peniaze mali slúžiť na [...]

Ako chránite svoje duševné zdravie?

24.01.2025

Chrániť svoje duševné zdravie neznamená stavať múry alebo sa izolovať od sveta. Naopak, ide o to naučiť sa plynúť v harmónii s prírodou a ľuďmi okolo seba. Myšlienka, že sa kvôli strachu z rán uzatvárame alebo obrňujeme, je spôsob myslenia, ktorý nás z dlhodobého hľadiska udržuje odpojené a zraniteľné. Skutočná duševná sila pochádza zo spojenia, nie z [...]

Ako sú peniaze ovplyvnené vývojom človeka?

21.01.2025

Peniaze sú prostriedkom na uspokojenie našej túžby. V priebehu histórie na tento účel ľudstvo používalo ako platidlo rôzne materiály, vrátane zlatého piesku, mincí a ďalších vecí. V poslednej dobe však ľudstvo začalo kriticky posudzovať hranice napĺňania svojich prianí. Uvedomujeme si, že ich najmä v súvislosti s ochranou životného prostredia nemôžeme uspokojovať [...]

balt

Nórska polícia zadržala loď plnú Rusov v súvislosti s poškodením kábla v Balte

31.01.2025 12:30

Komisia požiadala súd, aby Ziobrovi nariadil podrobiť sa výsluchu po tom, čo predchádzajúce výzvy ignoroval.

Ziobro

Poľská polícia zadržala bývalého ministra spravodlivosti Ziobra

31.01.2025 12:00

Zadržali ho pri odchode zo štúdia televízie TV Republika, kde práve poskytoval rozhovor.

rtvs

Verdikt, ktorý môže byť precedensom. Štvorica redaktorov vyhrala dlhoročný spor s RTVS

31.01.2025 11:49

Vedenie na čele s Jaroslavom Rezníkom ukončilo spoluprácu s redaktormi z hodiny na hodinu.

Pavol Gašpar / Robert Fico /

Fico opäť hovorí o majdane. Za protestmi vidí gruzínske národné légie aj opozíciu. Meno zadržaného Ukrajinca tají

31.01.2025 11:42, aktualizované: 12:43

Premiér nazval opozičné strany miništrantmi.

Michael Laitman

Michael Laitman - Profesor ontológie, PhD. vo filozofii a kabale a MSc v bio-kybernetike. Zakladateľ a prezident Bnej Baruch celosvetovej vzdelávacej organizácie zaoberajúcou sa autentickou Kabalou - vedou o spojení medzi ľuďmi odhaľujúcou odpoveď na otázku „Čo je zmyslom života" a ako toho dosiahnuť. Čo je Kabala a ako vám prakticky môže pomôcť v živote sa dozviete v kurzoch na kabacademy.eu/cz/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 463
Celková čítanosť: 851075x
Priemerná čítanosť článkov: 1838x

Autor blogu

Kategórie