Je školský systém zastaraný a prečo?

Súčasný školský systém odráža rozsiahly nesúlad medzi vzdelávaním a potrebami dnešných detí, rodín a spoločnosti. Tradičný model školského vzdelávania už nezodpovedá súčasnému životu. Bol rozpracovaný pre inú éru – éru industrializácie, rigidných štruktúr a štandardizovaných výsledkov. Táto éra už dávno skončila, my však stále úporne lipneme na jej pozostatkoch.

Dnes sa svet zmenil a rovnako tak sa musí zmeniť aj náš prístup k vzdelávaniu. Technológie pokročili do tej miery, že učenie môže rešpektovať individuálne zvláštnosti žiakov. Počítače dnes umožňujú také vzdelávanie, že deti môžu byť vyučované v malých zacielených skupinách. Zastaraná prax, ktorá deti smerovala na nepotrebné a nezaujímavé profesie, a viedla len k nezamestnanosti a rozčarovaniu, už vyčerpala sama seba.

Tradičný školský systém už nie je relevantný. Ide o experiment starý 150 rokov, ktorý už prežil svoj účel. Zachovávanie stále rovnakého školského systému pri súčasných zmenách života a úplne iných potrieb navyše vedie k tomu, že systém vzdelávania stále viac degraduje. To potom v konečnom dôsledku môže byť príčinou vzniku barbarskej spoločnosti. Riešenie nespočíva v reformovaní starého systému, ale v jeho úplnej výmene. Je nevyhnutné, aby sme začali od nuly, vzdelávanie od základu prehodnotili a zamerali sa na to, čo je skutočne prospešné pre naše deti a pre spoločnosť všeobecne.

Máme zdroje a inteligenciu na to, aby sme vytvorili lepší systém. Na to je však potrebné zmeniť naše priority. Namiesto toho, aby sme vymýšľali zbytočné profesie a naveky uchovávali kolobeh neproduktívnej práce, musíme svoje úsilie zamerať na štúdium a podporu meniacich sa potrieb budúcej generácie.

Prioritou nového prístupu k vzdelávaniu by sa malo stať pochopenie ľudskej podstaty, okolitého sveta a princípov harmonického spolužitia. Deti by nemali byť zaháňané do striktne stanovených noriem a ani by sa do nich nemali pchať násilne informácie. Namiesto toho ich treba motivovať k skúmaniu, objavovaniu ak výberu takých študijných materiálov, ktoré zodpovedajú ich vrodenej zvedavosti.

Hlavným cieľom vzdelávania by malo byť vychovávať šťastné ľudské bytosti – naučiť ich vytvárať medziľudské vzťahy na základe vzájomnej starostlivosti, pozornosti, ohľaduplnosti, podpory, prospechu a spoločného pozitívneho naladenia. Vo svojej podstate to znamená rozvíjať celostné chápanie života, v ktorom sú všetky aspekty existencie vyvážené a harmonické.

V konečnom dôsledku je najdôležitejšou „profesiou“ to, aby sme sa naučili žiť v súlade s prírodou, so spoločnosťou a s cieľom života. Dosiahnutie tejto rovnováhy musí byť hlavným cieľom vzdelávania – a práve na to by sme mali bezodkladne presunúť našu pozornosť, aby sme bezodkladne dosiahli výrazný posun k oveľa lepšiemu svetu.

Nenasýtna potreba lásky

25.08.2025

Musíme pochopiť, že akákoľvek veda, akákoľvek metóda sa posudzuje podľa úžitku, ktorý nám môže priniesť. V našom prípade hovoríme o metóde zjednotenia, o metóde záchrany pred samovraždou. Je nesporné, že je táto metóda dôležitejšia ako všetky ostatné vedy a musíme k nej pristupovať s úplnou vážnosťou. Metóda integrálneho vzdelávania nielenže [...]

Ako sebapoznanie ovplyvňuje romantické vzťahy

18.08.2025

Aby sme mohli byť v partnerskom vzťahu skutočne šťastní a naplnení, je kľúčové poznať sami seba – rozumieť tomu, čo nás poháňa, čo potrebujeme, po čom túžime, a vnímať, ako a prečo sa v čase meníme. Bez tohto vnútorného vhľadu sa ľahko stratíme nielen sami v sebe, ale aj v dynamike vzťahu s druhým človekom. Základnou silou, ktorá nás ženie životom, [...]

Ako zlepšiť emocionálne prepojenie a komunikáciu vo vzťahu

15.08.2025

Za roky svojho života v kabalistickom učení som pochopil, že najväčšiu príležitosť na osobnú premenu máme vo vzťahu medzi dvoma ľuďmi – predovšetkým medzi partnermi. Nejde len o to, že spolu zdieľame domácnosť alebo denný režim. Partnerský vzťah môže byť posvätný priestor, v ktorom sa učíme dávať, chápať druhého a tvoriť jednotu. Hovorím tomu „domáce [...]

Rakúsko SR Michal Kováč ml. únos, peter tóth

Kauza únosu prezidentovho syna Kováča ml. smeruje pred súd: Budúci prísediaci majú bezpečnostné previerky

27.08.2025 11:33

Mestský súd Bratislava I by mohol čoskoro zložiť senát, ktorý bude konať v kauze zavlečenia syna vtedajšieho prezidenta SR Michala Kováča do Rakúska.

poslanec stachura

Stachura: Šaško nepostupuje pri končiacich licenciách staníc v súlade so zákonom

27.08.2025 11:18

Podľa neho Šaško nemá zákonný rámec na vydávanie poverení na dočasnú prevádzku staníc, ktorým sa koncom augusta končí licencia.

kolobezkar, policia, patranie

78-ročná žena prišla o 30-tisíc eur, naletela podvodníkom. Polícia pátra po tomto mužovi. Poznáte ho?

27.08.2025 11:11

Polícia opakovane apeluje predovšetkým na starších občanov, aby boli mimoriadne obozretní.

Donald Trump

Zamestnanci FEMA varujú pred novou „Katrinou“. List troch desiatok kritizoval Trumpa, vedenie ich suspendovalo

27.08.2025 10:55

Od hurikánu Katrina, ktorý si vyžiadal 1833 obetí, uplynie tento týždeň 20 rokov.

Michael Laitman

Michael Laitman - Profesor ontológie, PhD. vo filozofii a kabale a MSc v bio-kybernetike. Zakladateľ a prezident Bnej Baruch celosvetovej vzdelávacej organizácie zaoberajúcou sa autentickou Kabalou - vedou o spojení medzi ľuďmi odhaľujúcou odpoveď na otázku „Čo je zmyslom života" a ako toho dosiahnuť. Čo je Kabala a ako vám prakticky môže pomôcť v živote sa dozviete v kurzoch na kabacademy.eu/cz/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 513
Celková čítanosť: 963884x
Priemerná čítanosť článkov: 1879x

Autor blogu

Kategórie