Je školský systém zastaraný a prečo?

Súčasný školský systém odráža rozsiahly nesúlad medzi vzdelávaním a potrebami dnešných detí, rodín a spoločnosti. Tradičný model školského vzdelávania už nezodpovedá súčasnému životu. Bol rozpracovaný pre inú éru – éru industrializácie, rigidných štruktúr a štandardizovaných výsledkov. Táto éra už dávno skončila, my však stále úporne lipneme na jej pozostatkoch.

Dnes sa svet zmenil a rovnako tak sa musí zmeniť aj náš prístup k vzdelávaniu. Technológie pokročili do tej miery, že učenie môže rešpektovať individuálne zvláštnosti žiakov. Počítače dnes umožňujú také vzdelávanie, že deti môžu byť vyučované v malých zacielených skupinách. Zastaraná prax, ktorá deti smerovala na nepotrebné a nezaujímavé profesie, a viedla len k nezamestnanosti a rozčarovaniu, už vyčerpala sama seba.

Tradičný školský systém už nie je relevantný. Ide o experiment starý 150 rokov, ktorý už prežil svoj účel. Zachovávanie stále rovnakého školského systému pri súčasných zmenách života a úplne iných potrieb navyše vedie k tomu, že systém vzdelávania stále viac degraduje. To potom v konečnom dôsledku môže byť príčinou vzniku barbarskej spoločnosti. Riešenie nespočíva v reformovaní starého systému, ale v jeho úplnej výmene. Je nevyhnutné, aby sme začali od nuly, vzdelávanie od základu prehodnotili a zamerali sa na to, čo je skutočne prospešné pre naše deti a pre spoločnosť všeobecne.

Máme zdroje a inteligenciu na to, aby sme vytvorili lepší systém. Na to je však potrebné zmeniť naše priority. Namiesto toho, aby sme vymýšľali zbytočné profesie a naveky uchovávali kolobeh neproduktívnej práce, musíme svoje úsilie zamerať na štúdium a podporu meniacich sa potrieb budúcej generácie.

Prioritou nového prístupu k vzdelávaniu by sa malo stať pochopenie ľudskej podstaty, okolitého sveta a princípov harmonického spolužitia. Deti by nemali byť zaháňané do striktne stanovených noriem a ani by sa do nich nemali pchať násilne informácie. Namiesto toho ich treba motivovať k skúmaniu, objavovaniu ak výberu takých študijných materiálov, ktoré zodpovedajú ich vrodenej zvedavosti.

Hlavným cieľom vzdelávania by malo byť vychovávať šťastné ľudské bytosti – naučiť ich vytvárať medziľudské vzťahy na základe vzájomnej starostlivosti, pozornosti, ohľaduplnosti, podpory, prospechu a spoločného pozitívneho naladenia. Vo svojej podstate to znamená rozvíjať celostné chápanie života, v ktorom sú všetky aspekty existencie vyvážené a harmonické.

V konečnom dôsledku je najdôležitejšou „profesiou“ to, aby sme sa naučili žiť v súlade s prírodou, so spoločnosťou a s cieľom života. Dosiahnutie tejto rovnováhy musí byť hlavným cieľom vzdelávania – a práve na to by sme mali bezodkladne presunúť našu pozornosť, aby sme bezodkladne dosiahli výrazný posun k oveľa lepšiemu svetu.

Taká iná láska…

12.09.2025

Láska je snáď najviac skúmaným a zároveň najmenej pochopeným javom v živote človeka. Obvykle nazývame láskou svoj vzťah k tomu, čo nám prináša potešenie. Môže to byť jedlo, žena, pivo, deti, jednoducho čokoľvek. Milujeme potešenie – tak vnímame význam slova „láska“. Láska k pôžitkom je našou prirodzenou vlastnosťou. Žijeme s ňou od narodenia, a [...]

To, čo ženám nikto nevezme

09.09.2025

Žene nemožno uprieť jej schopnosť vyjadriť svoje túžby aj bez slov. Prečo túto schopnosť má? Pretože žena oveľa citlivejšie vníma, čo chýba jej aj jej blízkym. A zároveň dokáže prinútiť muža, aby jej prianie napĺňal, ako by bola jeho vlastná. „Svetom hýbe túžba ženy“ – kabalisti to vyjadrili dokonale. Muž má samozrejme aj silné túžby a vie [...]

Peniaze a šťastie

07.09.2025

Americkí psychológovia urobili prieskum medzi 1,7 milióna ľudí v 164 krajinách a zistili, koľko peňazí človek potrebuje, aby sa cítil šťastný. Ukázalo sa, že existuje určitý príjmový prah, po ktorého prekročení pocit šťastia naopak klesá. Ideálny ročný príjem pre jednotlivcov sa podľa nich pohybuje medzi 60 a 75 tisícmi dolármi. „Teraz už vieme,“ hovoria [...]

koláž, fotky, mReportér

Jeden z najväčších hradov v Európe, ale aj na svete, máme na Slovensku. Skrýva neuveriteľne obrovské opevnenie

20.09.2025 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

Geert Wilders

Holandský parlament hlasoval za zákaz hnutia Antifa

19.09.2025 23:04

Navrhovatelia argumentujú, že Trump vo štvrtok označil hnutie Antifa za teroristickú organizáciu.

Peter Pellegrini

Pellegrini odcestuje v sobotu do USA, vystúpi aj na pôde OSN

19.09.2025 22:02, aktualizované: 22:52

Na programe má aj viacero bilaterálnych rokovaní a stretnutie s krajanmi.

Su-27 / Bojová stíhačka /

Ruské stíhačky narušili bezpečnú zónu poľskej plošiny v Balte, tvrdí Varšava

19.09.2025 19:45, aktualizované: 22:54

Ťažobná firma o incidente vyrozumela poľské ozbrojené sily a ďalšie bezpečnostné zložky.

Michael Laitman

Michael Laitman - Profesor ontológie, PhD. vo filozofii a kabale a MSc v bio-kybernetike. Zakladateľ a prezident Bnej Baruch celosvetovej vzdelávacej organizácie zaoberajúcou sa autentickou Kabalou - vedou o spojení medzi ľuďmi odhaľujúcou odpoveď na otázku „Čo je zmyslom života" a ako toho dosiahnuť. Čo je Kabala a ako vám prakticky môže pomôcť v živote sa dozviete v kurzoch na kabacademy.eu/cz/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 518
Celková čítanosť: 977789x
Priemerná čítanosť článkov: 1888x

Autor blogu

Kategórie