Je školský systém zastaraný a prečo?

Súčasný školský systém odráža rozsiahly nesúlad medzi vzdelávaním a potrebami dnešných detí, rodín a spoločnosti. Tradičný model školského vzdelávania už nezodpovedá súčasnému životu. Bol rozpracovaný pre inú éru – éru industrializácie, rigidných štruktúr a štandardizovaných výsledkov. Táto éra už dávno skončila, my však stále úporne lipneme na jej pozostatkoch.

Dnes sa svet zmenil a rovnako tak sa musí zmeniť aj náš prístup k vzdelávaniu. Technológie pokročili do tej miery, že učenie môže rešpektovať individuálne zvláštnosti žiakov. Počítače dnes umožňujú také vzdelávanie, že deti môžu byť vyučované v malých zacielených skupinách. Zastaraná prax, ktorá deti smerovala na nepotrebné a nezaujímavé profesie, a viedla len k nezamestnanosti a rozčarovaniu, už vyčerpala sama seba.

Tradičný školský systém už nie je relevantný. Ide o experiment starý 150 rokov, ktorý už prežil svoj účel. Zachovávanie stále rovnakého školského systému pri súčasných zmenách života a úplne iných potrieb navyše vedie k tomu, že systém vzdelávania stále viac degraduje. To potom v konečnom dôsledku môže byť príčinou vzniku barbarskej spoločnosti. Riešenie nespočíva v reformovaní starého systému, ale v jeho úplnej výmene. Je nevyhnutné, aby sme začali od nuly, vzdelávanie od základu prehodnotili a zamerali sa na to, čo je skutočne prospešné pre naše deti a pre spoločnosť všeobecne.

Máme zdroje a inteligenciu na to, aby sme vytvorili lepší systém. Na to je však potrebné zmeniť naše priority. Namiesto toho, aby sme vymýšľali zbytočné profesie a naveky uchovávali kolobeh neproduktívnej práce, musíme svoje úsilie zamerať na štúdium a podporu meniacich sa potrieb budúcej generácie.

Prioritou nového prístupu k vzdelávaniu by sa malo stať pochopenie ľudskej podstaty, okolitého sveta a princípov harmonického spolužitia. Deti by nemali byť zaháňané do striktne stanovených noriem a ani by sa do nich nemali pchať násilne informácie. Namiesto toho ich treba motivovať k skúmaniu, objavovaniu ak výberu takých študijných materiálov, ktoré zodpovedajú ich vrodenej zvedavosti.

Hlavným cieľom vzdelávania by malo byť vychovávať šťastné ľudské bytosti – naučiť ich vytvárať medziľudské vzťahy na základe vzájomnej starostlivosti, pozornosti, ohľaduplnosti, podpory, prospechu a spoločného pozitívneho naladenia. Vo svojej podstate to znamená rozvíjať celostné chápanie života, v ktorom sú všetky aspekty existencie vyvážené a harmonické.

V konečnom dôsledku je najdôležitejšou „profesiou“ to, aby sme sa naučili žiť v súlade s prírodou, so spoločnosťou a s cieľom života. Dosiahnutie tejto rovnováhy musí byť hlavným cieľom vzdelávania – a práve na to by sme mali bezodkladne presunúť našu pozornosť, aby sme bezodkladne dosiahli výrazný posun k oveľa lepšiemu svetu.

Prečo sa hovorí: „Neraduj sa, keď tvoj nepriateľ padne“?

18.07.2025

Pretože tvoj nepriateľ je tu preto, aby ťa prinútil k náprave – aby si povstal nad svoje egoistické, na seba zamerané túžby a priblížil sa rovnováhe s integrálnymi zákonmi prírody. Sila tvojho nepriateľa ti pomáha a tlak, ktorý na teba vyvíja, ťa očisťuje. Čím silnejšie nepriateľ koná, tým väčšiu príležitosť máš rásť. Preto by si nemal oslavovať jeho pád, [...]

Modrý okraj vesmíru

14.07.2025

Mať dobrý vzťah k ostatným je zdanlivo triviálna myšlienka, na ktorej nie je nič prevratné. Musíme si však uvedomiť, že v skutočnosti nemáme inú možnosť – až potom s tým bude človek súhlasiť. Dnes sa nachádzame v situácii, keď sú milióny ľudí bez práce, rodičia sa boja posielať svoje deti do škôl, narastá násilie, obchod s drogami a prostitúciou, keď nemám [...]

Podporujú vedecké dôkazy myšlienku, že Boh vpísal svoje meno do našej DNA?

11.07.2025

Izraelský vedec Dr Yeshayahu Rubinstein urobil zaujímavý objav týkajúci sa DNA. Zistil, že sírne väzby medzi pármi báz genetického materiálu majú opakujúci sa vzorec: 10, 5, 6, 5, čo zodpovedá číselnej hodnote hebrejských písmen Yod-Hey-Vav-Hey – menu Stvoriteľa. Na základe toho tvrdí, že Boh vtlačil svoj podpis do našej DNA. V skutočnosti sa vzťah medzi [...]

auto, autá, emisie, doprava, zápcha

Po zrážke áut sa vytvorila trojhodinová kolóna na diaľnici D2 do Bratislavy

18.07.2025 08:49

Na bratislavskej diaľnici D2 za mostom Lanfranconi v smere do Petržalky sa stala nehoda.

Jeffrey Epstein

Trump chce po tlaku verejnosti zverejniť niektoré dokumenty z kauzy Epstein

18.07.2025 08:08

Donald Trump, ktorý čelí tlaku kvôli postupu v kauze sexuálneho delikventa Jeffreyho Epsteina, chce nechať zverejniť časť súdnych dokumentov.

Sýria, drúzovia

Izrael v Sýrii útočí napriek prímeriu, ochrana drúzov je len zámienkou. Čo tým Netanjahu v skutočnosti sleduje?

18.07.2025 07:00

Hoci sýrska vláda a vodca drúzskej menšiny ohlásili nové prímerie, Izrael pokračuje v útokoch. Benjamin Netanjahu sa tak iba snaží odvrátiť pozornosť od vnútropolitických problémov.

kláštor, Bzovík

Starobylý kláštor rozobrali miestni obyvatelia, teraz vstáva z popola. Čerstvá novinka ho robí ešte atraktívnejším

18.07.2025 07:00

Kláštor premonštrátov v obci Bzovík sa v polovici dvadsiateho storočia premenil na ruinu, no v ostatných rokoch opäť získava „cveng“.

Michael Laitman

Michael Laitman - Profesor ontológie, PhD. vo filozofii a kabale a MSc v bio-kybernetike. Zakladateľ a prezident Bnej Baruch celosvetovej vzdelávacej organizácie zaoberajúcou sa autentickou Kabalou - vedou o spojení medzi ľuďmi odhaľujúcou odpoveď na otázku „Čo je zmyslom života" a ako toho dosiahnuť. Čo je Kabala a ako vám prakticky môže pomôcť v živote sa dozviete v kurzoch na kabacademy.eu/cz/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 504
Celková čítanosť: 942164x
Priemerná čítanosť článkov: 1869x

Autor blogu

Kategórie