K porozumeniu môžeme dôjsť v momente, keď pochopíme spojenie dvoch protikladov. Súčasne tak potrebujeme vykonať analýzu, rozdelenie, syntézu a spojenie. Iba ak prejdeme takýmto procesom, môžeme získať pochopenie určitého javu.
V opačnom prípade necítime to, čo chceme pochopiť. Skutočnosť je potom taká, že si prajeme pociťovať niečo, čo v sebe nemáme. K tomu, čo v nás nie je, máme negatívny postoj, a až keď to prijmeme, potom to v sebe pocítime.
Existuje naše ja so svojimi túžbami a naproti tomu existuje aj niečo, čo tieto túžby napĺňa. V tomto prípade dva protiklady chápu zmysel jedného bez prítomnosti druhého aj jedného spoločne s druhým. To je podstata porozumenia. Preto deťom vždy dávame všelijaké úlohy a vystavujeme ich rôznym ťažkostiam, aby sa učili, rozvíjali a rástli
To znie presne ako definícia toho, čo sa volá... ...
Celá debata | RSS tejto debaty