Čo urobil Einstein tak skvelé, že to pomohlo ľudstvu?

Einstein neurobil nič, čo by nám prospelo.

Okrem iného pomohol zostrojiť atómovú bombu a tiež povedal, že v našom svete existujú veci, ktorým nemôžeme rozumieť

Bolo by lepšie, keby on a ostatní jadroví fyzici neurobili nič. Dokázali by sme sa zaobísť bez jadrovej energie a samozrejme aj bez atómových bômb. Pri všetkej chvále, ktorej sa Einsteinovi dostáva, nepotrebujeme to, čo nám priniesol.
Vo všeobecnosti si myslím, že veda 20. storočia nepriniesla ľudstvu žiadny úžitok. Nechcem popierať jej úspechy, pretože veda urobila pomerne veľa. Problém je v tom, že naše vedecké objavy a úspechy sa obrátili proti nám.

Pravdou je, že už nemusíme pracovať tak ťažko ako v minulosti. Vyrobili sme si rôzne prístroje a nástroje, ktoré nám poskytujú viac voľného času. Čo však robíme s týmto voľným časom? Vytvárame si čoraz viac starostí a problémov a čoraz viac vyčerpávame prírodné zdroje Zeme.

Nevidím, že by výsledkom nášho vedeckého pokroku boli šťastnejší ľudia. V minulosti sa ľudia oveľa viac venovali zmysluplným činnostiam aj na emocionálnej a duševnej úrovni. Trávili viac času počúvaním veľkých hudobných diel, návštevou divadiel, čítaním rozsiahlých románov a inej literatúry. Dnes sú k sebe ľudia oveľa menej pozorní. Stále viac sa stretávame so sklonenými hlavami, ktoré si prezerajú telefóny a bezmyšlienkovite blúdia na sociálnych sieťach.
Zažívame oveľa viac depresií, osamelosti, úzkosti, stresu, zneužívania drog a samovrážd ako kedykoľvek predtým. Možno to je ilúzia, že sme šťastnejší, keď už nemusíme tak tvrdo pracovať ako v minulosti. Zároveň však vidíme, že menej práce a viac voľného času neznamená viac šťastia.

Hoci sa Einstein úprimne snažil vytvoriť lepší svet, myslím si, že on a mnohí jemu podobní nerozlúskli, čo je potrebné na to, aby sme sa stali šťastnejšími ľuďmi.
Toto všetko hovorím napriek tomu, že milujem a podporujem vedu. Problémom vedy nie je veda samotná, ale jej spojenie s ľudským egoizmom, keď chceme využívať vedu na ovládanie, nadvládu, manipuláciu či vykorisťovanie iných. Táto egoistická ľudská vlastnosť zmenila Einsteinove objavy na výrobu atómovej bomby.

Posolstvo tu teda nespočíva v tom, že by sme mali zničiť vedu, ale v tom, že by sme ju mali rozvíjať až po tom, ako napravíme ľudské ego. Najskôr musíme napraviť seba, t. j. naučiť sa zvrátiť svoj vrodený zámer robiť všetko vo svoj prospech na úkor iných a prírody, inak skončíme pri využívaní vedy a akýchkoľvek inovácii na svoju vlastnú škodu.

Ak by to bolo možné, rád by som sa vrátil do Einsteinových čias a namiesto rozvoja vedy by som zaviedol vzdelávanie zamerané na spojenie, ktoré by nás viedlo k náprave ľudského ega. Vedu by sme mali rozvíjať až po tom, ako vytvoríme systémy pozitívnych vzájomných vzťahov, ktoré sú nadradené našim vrodeným túžbam využívať a zneužívať iných.

Veda by potom priniesla ľudstvu úžitok. V dôsledku vzdelávania vedúceho k spojeniu by sme začali pociťovať ľudstvo ako svoju rodinu. Náš výskum by potom nikdy neviedol k výrobe zbraní a atómovej bomby, ktoré sa používajú na masové ničenie a ľuďom spôsobujú len úzkosť. Hľadali by sme len to, ako priniesť ľuďom šťastie, sebavedomie a bezpečie, tým, že by sme povýšili naše pozitívne vzájomné prepojenie nad naše škodlivé egoistické pohnútky.

Jednotná metóda výchovy detí

02.04.2025

Univerzity po celom svete vykonávajú rôzne výskumné prieskumy v oblasti výchovy. V Severnej Karolíne vedci dospeli k záveru, že všetko závisí od toho, kde sa dieťa narodilo. Napríklad v Keni sledujú každý krok dieťaťa, zatiaľ čo v Európe je to považované za násilie. Existuje jednotná metóda, podľa ktorej by bolo možné deti vychovávať? Vo výchove môže [...]

Čo pomôže človeku, aby sa vzdal myšlienok na samovraždu a znovu našiel zmysel života?

31.03.2025

V máji 2019 si v Malajzii tragicky vzalo život šestnásťročné dievča po tom, čo na Instagrame zverejnilo anketu, v ktorej požiadala svojich sledujúcich, aby jej pomohli rozhodnúť sa medzi životom a smrťou. Otázka znela: „Naozaj dôležité, pomôžte mi sa rozhodnúť D/L,“ pričom D znamenalo smrť (death) a L život (life). Podľa polície v čase jej smrti 69 % respondentov [...]

Čo znamená byť duchovne mŕtvy?

28.03.2025

Byť duchovne mŕtvy znamená byť bez duše. Duch odkazuje na vlastnosť obdarovávať druhých, nie na kvalitu prijímať len pre seba. Podstatou nášho pozemského života je túžba prijímať zo všetkého okolo nás vo všetkých podobách – neživej, vegetatívnej, živej i ľudskej úrovni. Naproti tomu duchovný život znamená, že prijímanie zvonku nahradíme dávaním zo svojho [...]

Rádio Slobodná Európa, Slobodná Európa, RFE

Rádio Slobodná Európa začalo posielať zamestnancov pražskej centrály na neplatenú dovolenku

01.04.2025 20:39, aktualizované: 20:56

Administratíva Donalda Trumpa chce financovanie RFE/ RL ukončiť, rozhlasová stanica sa proti tomu bráni súdne.

Krava

Slintačka a krívačka sa zrejme rozšírila na ďalšiu farmu

01.04.2025 20:17

Výsledky odobratých vzoriek budú známe v stredu ráno.

Mikuláš Černák, súd

Bos bosov Mikuláš Černák sa po 27 rokoch môže dostať na slobodu. Advokát: Šancu má, všetko je v rukách sudcu

01.04.2025 19:30

V stredu bude Černák stáť pred súdom so šancou opustiť väzenskú celu.

Michael Laitman

Michael Laitman - Profesor ontológie, PhD. vo filozofii a kabale a MSc v bio-kybernetike. Zakladateľ a prezident Bnej Baruch celosvetovej vzdelávacej organizácie zaoberajúcou sa autentickou Kabalou - vedou o spojení medzi ľuďmi odhaľujúcou odpoveď na otázku „Čo je zmyslom života" a ako toho dosiahnuť. Čo je Kabala a ako vám prakticky môže pomôcť v živote sa dozviete v kurzoch na kabacademy.eu/cz/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 481
Celková čítanosť: 888676x
Priemerná čítanosť článkov: 1848x

Autor blogu

Kategórie