Ako by ste vyučovali rovnosť v triede?

Učil by som rovnosti všetkých žiakov v triede.

Prakticky sa to dá cvičiť tak, že si každý študent napíše rozdiely medzi ľuďmi a v súlade s týmito rozdielmi, ktoré sa vyskytujú v našich prirodzených vlastnostiach, potom spoločne diskutujeme: Ako môžeme poskytnúť každému rovnaké príležitosti?

Napríklad vidíme, že niektorí ľudia sú od prírody silnejší, iní slabší, niektorí sú krajší, iní menej, niektorí viac kričia, iní sú pokojnejší a tak ďalej a tak ďalej. Ako teda môžeme vzájomne vyvážiť svoje odlišnosti, aby sme podporili rovnosť?
Povedzme, že koktám. Potrebujem dostať dvakrát alebo trikrát viac času na vyjadrenie svojho názoru ako iný človek, ktorý hovorí rýchlo. Sú ľudia, ktorí horšie chápu novú látku ako iní, takže potrebujú viac času na jej spracovanie a vstrebanie a možno potrebujú dve alebo tri vysvetlenia. Iní sa napríklad o určitú látku vôbec nezaujímajú, takže sa musíme pokúsiť vzbudiť ich záujem napríklad tým, že študentom zadáme aktivitu, pri ktorej si musia navzájom vysvetliť rôzne aspekty danej látky.

Existuje mnoho prostriedkov a nástrojov, ktorými je možné podporiť spravodlivosť a rovnosť medzi žiakmi v triede. Môžeme diskutovať o tom, ako všetkých priviesť do stavu, aby každý rozumel látke, bavilo ho štúdium, a čo je ešte dôležitejšie, aby bola vlastná téma štúdia druhoradá vzhľadom na myšlienku, že vďaka tomuto učeniu budujeme spoločnosť, ktorá vie, ako sa správať ku každému človeku, a v ktorej sa každý človek stáva akýmsi psychológom. Pod pojmom „psychológ“ mám na mysli niekoho, kto rozumie ľudským povahám a charakterom.

Keď sa potom učíme spoločne, získavame schopnosť si byť bližší, láskavejší jeden k druhému, byť pozitívne prepojení. Tieto schopnosti prepojenia sú oveľa dôležitejšie, ako znalosti obsiahnuté v samotných predmetoch. Získané zručnosti a návyky si môžeme odniesť do rôznych oblastí svojho života po skončení školy, pretože vieme, ako vytvoriť prostredie, v ktorom môžeme rozvíjať pozitívne vzťahy a cítiť sa dobre, šťastne a jednať s istotou s každým, kto do tohto prostredia vstúpi.

Aké sú spôsoby, aby vás žiaci mali radi ako učiteľa?

Učitelia by mali byť k svojim študentom čestní a úprimní, aby študenti cítili, že je učiteľ ich priateľ.

Študenti by tiež mali mať pocit, že učiteľ je múdry dospelý, ktorý ich chráni a ktorý ich učí z pozície múdrosti, ušľachtilosti a ochrany. Študenta môžeme prirovnať k malému dieťaťu vo vzťahu k matke. Matka dieťa chráni, vychováva, stará sa oň a robí pre neho všetko možné v jeho rozmanitých stavoch slabosti.

Učiteľ má ukázať svojim študentom, že je vždy blízko, aby kompenzoval akúkoľvek ich slabosť. Žiaci potom cítia, že si učiteľ praje byť ich priateľom, že k nim pristupuje spoločne s láskou, uznaním a oddanosťou. A takého učiteľa potrebujú.

Vojna, ktorá bude posledná

07.11.2025

V súčasnej dobe nie sú vojny iba konfrontáciou geopolitických záujmov rôznych krajín. Na veľkom prelome, na prahu novej éry, vojny už nesymbolizujú rozdelenie, ale jednotu. Vidíme, ako sa rozpadajú prosperujúce krajiny, ako sa rôzne sily snažia hrať svoju vlastnú hru, ale za tým všetkým, vo vnútri, sa už začína rysovať spoločná sila, spoločná nezničiteľná sieť, [...]

Životom s humorom

05.11.2025

Smiech má skutočne liečivú silu – posilňuje imunitu, znižuje bolesť, chráni pred stresom, dodáva energiu. Smiech je človeku daný od prírody, ale málokto premýšľa o tom, čo za tým stojí. Smiech môže byť rôzny. Niekedy sa smejeme z radosti, z toho, čo nám prináša potešenie. Táto „fyziológia“ je viac-menej jasná. Existuje však smiech vyššieho rádu, ktorý [...]

Prečo si Židia získali povesť dobrých obchodníkov?

31.10.2025

Téma peňazí a židovského myslenia vyvoláva asociácie ako životnú múdrosť, podnikanie, obchod, príležitosti, intuície, vytváranie kontaktov, zákulisné poradenstvo, stratégie, plánovanie, mentálnu obratnosť, rýchle chápanie, vynálezy, sofistikovanosť, manipulácia a intrigy. Existuje určité povedomie, že peniaze a Židia sú neoddeliteľne prepojení. Židia pôvodne [...]

vallo, droba

Vallo dal zamestnancom na 17. novembra voľno. Droba nie a povedal aj prečo

08.11.2025 12:30

Hrdinom novembrových dní bol občan – každý jeden, ktorý prelomil strach z režimu, uviedol magistrát.

nehoda

Seniorku pri Starom Smokovci zrazilo nákladné auto, zomrela. Tragická nehoda aj pri Novákoch

08.11.2025 12:10, aktualizované: 12:52

Polícia vyšetruje tragickú dopravnú nehodu, ku ktorej došlo v piatok večer.

SR ÚV mimoriadne zasadnutie Bezpečnostná rada BAX

Gašpar chce v čase konsolidácie nové sídlo pre SIS a výraznú obnovu vozového parku

08.11.2025 11:51

Nové priestory by výrazne posilnili ochranu pred únikom informácií, tvrdia tajní.

Trump

„Utláčate bielych farmárov.“ Trump pre rasizmus nevyšle do JAR delegáciu

08.11.2025 11:21

Spojené štáty nebudú mať zastúpenie na tohtoročnom summite skupiny najväčších ekonomík G20.

Michael Laitman

Michael Laitman - Profesor ontológie, PhD. vo filozofii a kabale a MSc v bio-kybernetike. Zakladateľ a prezident Bnej Baruch celosvetovej vzdelávacej organizácie zaoberajúcou sa autentickou Kabalou - vedou o spojení medzi ľuďmi odhaľujúcou odpoveď na otázku „Čo je zmyslom života" a ako toho dosiahnuť. Čo je Kabala a ako vám prakticky môže pomôcť v živote sa dozviete v kurzoch na kabacademy.eu/cz/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 529
Celková čítanosť: 1008743x
Priemerná čítanosť článkov: 1907x

Autor blogu

Kategórie