Ako by ste vyučovali rovnosť v triede?

Učil by som rovnosti všetkých žiakov v triede.

Prakticky sa to dá cvičiť tak, že si každý študent napíše rozdiely medzi ľuďmi a v súlade s týmito rozdielmi, ktoré sa vyskytujú v našich prirodzených vlastnostiach, potom spoločne diskutujeme: Ako môžeme poskytnúť každému rovnaké príležitosti?

Napríklad vidíme, že niektorí ľudia sú od prírody silnejší, iní slabší, niektorí sú krajší, iní menej, niektorí viac kričia, iní sú pokojnejší a tak ďalej a tak ďalej. Ako teda môžeme vzájomne vyvážiť svoje odlišnosti, aby sme podporili rovnosť?
Povedzme, že koktám. Potrebujem dostať dvakrát alebo trikrát viac času na vyjadrenie svojho názoru ako iný človek, ktorý hovorí rýchlo. Sú ľudia, ktorí horšie chápu novú látku ako iní, takže potrebujú viac času na jej spracovanie a vstrebanie a možno potrebujú dve alebo tri vysvetlenia. Iní sa napríklad o určitú látku vôbec nezaujímajú, takže sa musíme pokúsiť vzbudiť ich záujem napríklad tým, že študentom zadáme aktivitu, pri ktorej si musia navzájom vysvetliť rôzne aspekty danej látky.

Existuje mnoho prostriedkov a nástrojov, ktorými je možné podporiť spravodlivosť a rovnosť medzi žiakmi v triede. Môžeme diskutovať o tom, ako všetkých priviesť do stavu, aby každý rozumel látke, bavilo ho štúdium, a čo je ešte dôležitejšie, aby bola vlastná téma štúdia druhoradá vzhľadom na myšlienku, že vďaka tomuto učeniu budujeme spoločnosť, ktorá vie, ako sa správať ku každému človeku, a v ktorej sa každý človek stáva akýmsi psychológom. Pod pojmom „psychológ“ mám na mysli niekoho, kto rozumie ľudským povahám a charakterom.

Keď sa potom učíme spoločne, získavame schopnosť si byť bližší, láskavejší jeden k druhému, byť pozitívne prepojení. Tieto schopnosti prepojenia sú oveľa dôležitejšie, ako znalosti obsiahnuté v samotných predmetoch. Získané zručnosti a návyky si môžeme odniesť do rôznych oblastí svojho života po skončení školy, pretože vieme, ako vytvoriť prostredie, v ktorom môžeme rozvíjať pozitívne vzťahy a cítiť sa dobre, šťastne a jednať s istotou s každým, kto do tohto prostredia vstúpi.

Aké sú spôsoby, aby vás žiaci mali radi ako učiteľa?

Učitelia by mali byť k svojim študentom čestní a úprimní, aby študenti cítili, že je učiteľ ich priateľ.

Študenti by tiež mali mať pocit, že učiteľ je múdry dospelý, ktorý ich chráni a ktorý ich učí z pozície múdrosti, ušľachtilosti a ochrany. Študenta môžeme prirovnať k malému dieťaťu vo vzťahu k matke. Matka dieťa chráni, vychováva, stará sa oň a robí pre neho všetko možné v jeho rozmanitých stavoch slabosti.

Učiteľ má ukázať svojim študentom, že je vždy blízko, aby kompenzoval akúkoľvek ich slabosť. Žiaci potom cítia, že si učiteľ praje byť ich priateľom, že k nim pristupuje spoločne s láskou, uznaním a oddanosťou. A takého učiteľa potrebujú.

Nenasýtna potreba lásky

25.08.2025

Musíme pochopiť, že akákoľvek veda, akákoľvek metóda sa posudzuje podľa úžitku, ktorý nám môže priniesť. V našom prípade hovoríme o metóde zjednotenia, o metóde záchrany pred samovraždou. Je nesporné, že je táto metóda dôležitejšia ako všetky ostatné vedy a musíme k nej pristupovať s úplnou vážnosťou. Metóda integrálneho vzdelávania nielenže [...]

Ako sebapoznanie ovplyvňuje romantické vzťahy

18.08.2025

Aby sme mohli byť v partnerskom vzťahu skutočne šťastní a naplnení, je kľúčové poznať sami seba – rozumieť tomu, čo nás poháňa, čo potrebujeme, po čom túžime, a vnímať, ako a prečo sa v čase meníme. Bez tohto vnútorného vhľadu sa ľahko stratíme nielen sami v sebe, ale aj v dynamike vzťahu s druhým človekom. Základnou silou, ktorá nás ženie životom, [...]

Ako zlepšiť emocionálne prepojenie a komunikáciu vo vzťahu

15.08.2025

Za roky svojho života v kabalistickom učení som pochopil, že najväčšiu príležitosť na osobnú premenu máme vo vzťahu medzi dvoma ľuďmi – predovšetkým medzi partnermi. Nejde len o to, že spolu zdieľame domácnosť alebo denný režim. Partnerský vzťah môže byť posvätný priestor, v ktorom sa učíme dávať, chápať druhého a tvoriť jednotu. Hovorím tomu „domáce [...]

kamenický

Koalícia stále ladí konsolidáciu, pokračovať bude vo štvrtok

25.08.2025 22:57

Podľa ministra financií Kamenického sa vláda snaží nájsť zhodu na posledných konsolidačných opatreniach.

Pri výbere detskej autosedačky je kľúčová výška, nie vek dieťaťa

Pri čelnej zrážke v Malackách sa ťažko zranilo 6-ročné dieťa, bolo v sedačke nepripútané

25.08.2025 21:15

Polícia vyšetruje čelnú zrážku dvoch áut na Mierovom námestí v Malackách, ku ktorej došlo v pondelok krátko pred 17.00 h.

počasie, mráz, záhrada, teplomer

Pozor na prízemný mráz, varujú meteorológovia

25.08.2025 20:11

Na viacerých miestach Slovenska sa môže v noci vyskytnúť prízemný mráz.

Natalija Nagovicynová

Vyšla na jeden z najdrsnejších vrcholov sveta, dolu sa so zlomenou nohou nedostala. Ruskú alpinistku Nagovicynovú už nezachránia

25.08.2025 19:42, aktualizované: 20:17

Zlyhal posledný pokus o záchranu ruskej alpinistky Natalije Nagovicynovej v Kirgizsku.

Michael Laitman

Michael Laitman - Profesor ontológie, PhD. vo filozofii a kabale a MSc v bio-kybernetike. Zakladateľ a prezident Bnej Baruch celosvetovej vzdelávacej organizácie zaoberajúcou sa autentickou Kabalou - vedou o spojení medzi ľuďmi odhaľujúcou odpoveď na otázku „Čo je zmyslom života" a ako toho dosiahnuť. Čo je Kabala a ako vám prakticky môže pomôcť v živote sa dozviete v kurzoch na kabacademy.eu/cz/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 513
Celková čítanosť: 963081x
Priemerná čítanosť článkov: 1877x

Autor blogu

Kategórie