Ako by ste vyučovali rovnosť v triede?

Učil by som rovnosti všetkých žiakov v triede.

Prakticky sa to dá cvičiť tak, že si každý študent napíše rozdiely medzi ľuďmi a v súlade s týmito rozdielmi, ktoré sa vyskytujú v našich prirodzených vlastnostiach, potom spoločne diskutujeme: Ako môžeme poskytnúť každému rovnaké príležitosti?

Napríklad vidíme, že niektorí ľudia sú od prírody silnejší, iní slabší, niektorí sú krajší, iní menej, niektorí viac kričia, iní sú pokojnejší a tak ďalej a tak ďalej. Ako teda môžeme vzájomne vyvážiť svoje odlišnosti, aby sme podporili rovnosť?
Povedzme, že koktám. Potrebujem dostať dvakrát alebo trikrát viac času na vyjadrenie svojho názoru ako iný človek, ktorý hovorí rýchlo. Sú ľudia, ktorí horšie chápu novú látku ako iní, takže potrebujú viac času na jej spracovanie a vstrebanie a možno potrebujú dve alebo tri vysvetlenia. Iní sa napríklad o určitú látku vôbec nezaujímajú, takže sa musíme pokúsiť vzbudiť ich záujem napríklad tým, že študentom zadáme aktivitu, pri ktorej si musia navzájom vysvetliť rôzne aspekty danej látky.

Existuje mnoho prostriedkov a nástrojov, ktorými je možné podporiť spravodlivosť a rovnosť medzi žiakmi v triede. Môžeme diskutovať o tom, ako všetkých priviesť do stavu, aby každý rozumel látke, bavilo ho štúdium, a čo je ešte dôležitejšie, aby bola vlastná téma štúdia druhoradá vzhľadom na myšlienku, že vďaka tomuto učeniu budujeme spoločnosť, ktorá vie, ako sa správať ku každému človeku, a v ktorej sa každý človek stáva akýmsi psychológom. Pod pojmom „psychológ“ mám na mysli niekoho, kto rozumie ľudským povahám a charakterom.

Keď sa potom učíme spoločne, získavame schopnosť si byť bližší, láskavejší jeden k druhému, byť pozitívne prepojení. Tieto schopnosti prepojenia sú oveľa dôležitejšie, ako znalosti obsiahnuté v samotných predmetoch. Získané zručnosti a návyky si môžeme odniesť do rôznych oblastí svojho života po skončení školy, pretože vieme, ako vytvoriť prostredie, v ktorom môžeme rozvíjať pozitívne vzťahy a cítiť sa dobre, šťastne a jednať s istotou s každým, kto do tohto prostredia vstúpi.

Aké sú spôsoby, aby vás žiaci mali radi ako učiteľa?

Učitelia by mali byť k svojim študentom čestní a úprimní, aby študenti cítili, že je učiteľ ich priateľ.

Študenti by tiež mali mať pocit, že učiteľ je múdry dospelý, ktorý ich chráni a ktorý ich učí z pozície múdrosti, ušľachtilosti a ochrany. Študenta môžeme prirovnať k malému dieťaťu vo vzťahu k matke. Matka dieťa chráni, vychováva, stará sa oň a robí pre neho všetko možné v jeho rozmanitých stavoch slabosti.

Učiteľ má ukázať svojim študentom, že je vždy blízko, aby kompenzoval akúkoľvek ich slabosť. Žiaci potom cítia, že si učiteľ praje byť ich priateľom, že k nim pristupuje spoločne s láskou, uznaním a oddanosťou. A takého učiteľa potrebujú.

Taká iná láska…

12.09.2025

Láska je snáď najviac skúmaným a zároveň najmenej pochopeným javom v živote človeka. Obvykle nazývame láskou svoj vzťah k tomu, čo nám prináša potešenie. Môže to byť jedlo, žena, pivo, deti, jednoducho čokoľvek. Milujeme potešenie – tak vnímame význam slova „láska“. Láska k pôžitkom je našou prirodzenou vlastnosťou. Žijeme s ňou od narodenia, a [...]

To, čo ženám nikto nevezme

09.09.2025

Žene nemožno uprieť jej schopnosť vyjadriť svoje túžby aj bez slov. Prečo túto schopnosť má? Pretože žena oveľa citlivejšie vníma, čo chýba jej aj jej blízkym. A zároveň dokáže prinútiť muža, aby jej prianie napĺňal, ako by bola jeho vlastná. „Svetom hýbe túžba ženy“ – kabalisti to vyjadrili dokonale. Muž má samozrejme aj silné túžby a vie [...]

Peniaze a šťastie

07.09.2025

Americkí psychológovia urobili prieskum medzi 1,7 milióna ľudí v 164 krajinách a zistili, koľko peňazí človek potrebuje, aby sa cítil šťastný. Ukázalo sa, že existuje určitý príjmový prah, po ktorého prekročení pocit šťastia naopak klesá. Ideálny ročný príjem pre jednotlivcov sa podľa nich pohybuje medzi 60 a 75 tisícmi dolármi. „Teraz už vieme,“ hovoria [...]

džihád, hamas, izrael, gaza

Hamas bude mať veľké problémy, ak použije rukojemníkov ako ľudské štíty, varuje Trump

16.09.2025 18:46

Trump sa zdržal vyslovenia svojho názoru na izraelskú ofenzívu s tým, že nemá o nej podľa svojich slov priveľa podrobností.

Izraelské obranné sily

Pozemná ofenzíva v Gaze: nekonečné kolóny, bombardovanie a zúfalosť. Desaťtisíce ľudí utekajú, Izrael sľubuje evakuáciu civilistov a likvidáciu Hamasu

16.09.2025 18:25

Izraelská vláda tvrdí, že ofenzíva v meste Gaza je zásadná pre vojenskú porážku Hamasu a ukončenie vojny.

USA Venezuela lode vojenské nasadenie drogy torpédoborec USS Gravely

Spojené štáty už zlikvidovali tri lode venezuelských pašerákov, povedal Trump

16.09.2025 18:14

Doteraz americká administratíva oficiálne informovala o dvoch úderoch armády proti pašerákom.

protest bratislava

Vo viacerých mestách na Slovensku sa podvečer konali protesty proti konsolidácii

16.09.2025 18:13, aktualizované: 20:35

V Bratislave, Košiciach, Banskej Bystrici, Žiline a v ďalších 12 mestách na Slovensku sa v utorok podvečer konali protesty.

Michael Laitman

Michael Laitman - Profesor ontológie, PhD. vo filozofii a kabale a MSc v bio-kybernetike. Zakladateľ a prezident Bnej Baruch celosvetovej vzdelávacej organizácie zaoberajúcou sa autentickou Kabalou - vedou o spojení medzi ľuďmi odhaľujúcou odpoveď na otázku „Čo je zmyslom života" a ako toho dosiahnuť. Čo je Kabala a ako vám prakticky môže pomôcť v živote sa dozviete v kurzoch na kabacademy.eu/cz/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 518
Celková čítanosť: 976670x
Priemerná čítanosť článkov: 1885x

Autor blogu

Kategórie