Ako by ste vyučovali rovnosť v triede?

Učil by som rovnosti všetkých žiakov v triede.

Prakticky sa to dá cvičiť tak, že si každý študent napíše rozdiely medzi ľuďmi a v súlade s týmito rozdielmi, ktoré sa vyskytujú v našich prirodzených vlastnostiach, potom spoločne diskutujeme: Ako môžeme poskytnúť každému rovnaké príležitosti?

Napríklad vidíme, že niektorí ľudia sú od prírody silnejší, iní slabší, niektorí sú krajší, iní menej, niektorí viac kričia, iní sú pokojnejší a tak ďalej a tak ďalej. Ako teda môžeme vzájomne vyvážiť svoje odlišnosti, aby sme podporili rovnosť?
Povedzme, že koktám. Potrebujem dostať dvakrát alebo trikrát viac času na vyjadrenie svojho názoru ako iný človek, ktorý hovorí rýchlo. Sú ľudia, ktorí horšie chápu novú látku ako iní, takže potrebujú viac času na jej spracovanie a vstrebanie a možno potrebujú dve alebo tri vysvetlenia. Iní sa napríklad o určitú látku vôbec nezaujímajú, takže sa musíme pokúsiť vzbudiť ich záujem napríklad tým, že študentom zadáme aktivitu, pri ktorej si musia navzájom vysvetliť rôzne aspekty danej látky.

Existuje mnoho prostriedkov a nástrojov, ktorými je možné podporiť spravodlivosť a rovnosť medzi žiakmi v triede. Môžeme diskutovať o tom, ako všetkých priviesť do stavu, aby každý rozumel látke, bavilo ho štúdium, a čo je ešte dôležitejšie, aby bola vlastná téma štúdia druhoradá vzhľadom na myšlienku, že vďaka tomuto učeniu budujeme spoločnosť, ktorá vie, ako sa správať ku každému človeku, a v ktorej sa každý človek stáva akýmsi psychológom. Pod pojmom „psychológ“ mám na mysli niekoho, kto rozumie ľudským povahám a charakterom.

Keď sa potom učíme spoločne, získavame schopnosť si byť bližší, láskavejší jeden k druhému, byť pozitívne prepojení. Tieto schopnosti prepojenia sú oveľa dôležitejšie, ako znalosti obsiahnuté v samotných predmetoch. Získané zručnosti a návyky si môžeme odniesť do rôznych oblastí svojho života po skončení školy, pretože vieme, ako vytvoriť prostredie, v ktorom môžeme rozvíjať pozitívne vzťahy a cítiť sa dobre, šťastne a jednať s istotou s každým, kto do tohto prostredia vstúpi.

Aké sú spôsoby, aby vás žiaci mali radi ako učiteľa?

Učitelia by mali byť k svojim študentom čestní a úprimní, aby študenti cítili, že je učiteľ ich priateľ.

Študenti by tiež mali mať pocit, že učiteľ je múdry dospelý, ktorý ich chráni a ktorý ich učí z pozície múdrosti, ušľachtilosti a ochrany. Študenta môžeme prirovnať k malému dieťaťu vo vzťahu k matke. Matka dieťa chráni, vychováva, stará sa oň a robí pre neho všetko možné v jeho rozmanitých stavoch slabosti.

Učiteľ má ukázať svojim študentom, že je vždy blízko, aby kompenzoval akúkoľvek ich slabosť. Žiaci potom cítia, že si učiteľ praje byť ich priateľom, že k nim pristupuje spoločne s láskou, uznaním a oddanosťou. A takého učiteľa potrebujú.

Jednotná metóda výchovy detí

02.04.2025

Univerzity po celom svete vykonávajú rôzne výskumné prieskumy v oblasti výchovy. V Severnej Karolíne vedci dospeli k záveru, že všetko závisí od toho, kde sa dieťa narodilo. Napríklad v Keni sledujú každý krok dieťaťa, zatiaľ čo v Európe je to považované za násilie. Existuje jednotná metóda, podľa ktorej by bolo možné deti vychovávať? Vo výchove môže [...]

Čo pomôže človeku, aby sa vzdal myšlienok na samovraždu a znovu našiel zmysel života?

31.03.2025

V máji 2019 si v Malajzii tragicky vzalo život šestnásťročné dievča po tom, čo na Instagrame zverejnilo anketu, v ktorej požiadala svojich sledujúcich, aby jej pomohli rozhodnúť sa medzi životom a smrťou. Otázka znela: „Naozaj dôležité, pomôžte mi sa rozhodnúť D/L,“ pričom D znamenalo smrť (death) a L život (life). Podľa polície v čase jej smrti 69 % respondentov [...]

Čo znamená byť duchovne mŕtvy?

28.03.2025

Byť duchovne mŕtvy znamená byť bez duše. Duch odkazuje na vlastnosť obdarovávať druhých, nie na kvalitu prijímať len pre seba. Podstatou nášho pozemského života je túžba prijímať zo všetkého okolo nás vo všetkých podobách – neživej, vegetatívnej, živej i ľudskej úrovni. Naproti tomu duchovný život znamená, že prijímanie zvonku nahradíme dávaním zo svojho [...]

vojna na Ukrajine, Volodymyr Zelenskyj

ONLINE: Zelenskyj sa obrátil na USA, aby sprísnili sankcie proti Rusku. Moskva a Kyjev na seba žalujú u Trumpa

02.04.2025 06:00

Kyjev aj Moskva poslali do Washingtonu zoznamy sťažností, kde sa navzájom obviňujú z porušenia dohôd o pozastavení útokov.

Vila pre predsedu parlamentu, Richard Raši

Dva krby, wellness či vínna pivnica: Vila pre šéfa parlamentu stála milióny eur. Raši nevie, či v nej bude bývať

02.04.2025 06:00

Predseda parlamentu by mal dostať reprezentatívne a bezpečné bývanie. Vila pre Rašiho je už 6 rokov prázdna a štát do nej investuje stále viac peňazí.

Trump

Žart či príprava na puč? Trump tvrdí, že by mohol byť prezidentom aj po tretí raz. Čo na to experti?

02.04.2025 06:00

Donald Trump povedal v interview pre televíziu NBC News, že existujú metódy, na základe ktorých by sa mohol stať prezidentom USA aj po tretí raz.

Michael Laitman

Michael Laitman - Profesor ontológie, PhD. vo filozofii a kabale a MSc v bio-kybernetike. Zakladateľ a prezident Bnej Baruch celosvetovej vzdelávacej organizácie zaoberajúcou sa autentickou Kabalou - vedou o spojení medzi ľuďmi odhaľujúcou odpoveď na otázku „Čo je zmyslom života" a ako toho dosiahnuť. Čo je Kabala a ako vám prakticky môže pomôcť v živote sa dozviete v kurzoch na kabacademy.eu/cz/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 481
Celková čítanosť: 888907x
Priemerná čítanosť článkov: 1848x

Autor blogu

Kategórie