Založ si blog

Ako by ste vyučovali rovnosť v triede?

Učil by som rovnosti všetkých žiakov v triede.

Prakticky sa to dá cvičiť tak, že si každý študent napíše rozdiely medzi ľuďmi a v súlade s týmito rozdielmi, ktoré sa vyskytujú v našich prirodzených vlastnostiach, potom spoločne diskutujeme: Ako môžeme poskytnúť každému rovnaké príležitosti?

Napríklad vidíme, že niektorí ľudia sú od prírody silnejší, iní slabší, niektorí sú krajší, iní menej, niektorí viac kričia, iní sú pokojnejší a tak ďalej a tak ďalej. Ako teda môžeme vzájomne vyvážiť svoje odlišnosti, aby sme podporili rovnosť?
Povedzme, že koktám. Potrebujem dostať dvakrát alebo trikrát viac času na vyjadrenie svojho názoru ako iný človek, ktorý hovorí rýchlo. Sú ľudia, ktorí horšie chápu novú látku ako iní, takže potrebujú viac času na jej spracovanie a vstrebanie a možno potrebujú dve alebo tri vysvetlenia. Iní sa napríklad o určitú látku vôbec nezaujímajú, takže sa musíme pokúsiť vzbudiť ich záujem napríklad tým, že študentom zadáme aktivitu, pri ktorej si musia navzájom vysvetliť rôzne aspekty danej látky.

Existuje mnoho prostriedkov a nástrojov, ktorými je možné podporiť spravodlivosť a rovnosť medzi žiakmi v triede. Môžeme diskutovať o tom, ako všetkých priviesť do stavu, aby každý rozumel látke, bavilo ho štúdium, a čo je ešte dôležitejšie, aby bola vlastná téma štúdia druhoradá vzhľadom na myšlienku, že vďaka tomuto učeniu budujeme spoločnosť, ktorá vie, ako sa správať ku každému človeku, a v ktorej sa každý človek stáva akýmsi psychológom. Pod pojmom „psychológ“ mám na mysli niekoho, kto rozumie ľudským povahám a charakterom.

Keď sa potom učíme spoločne, získavame schopnosť si byť bližší, láskavejší jeden k druhému, byť pozitívne prepojení. Tieto schopnosti prepojenia sú oveľa dôležitejšie, ako znalosti obsiahnuté v samotných predmetoch. Získané zručnosti a návyky si môžeme odniesť do rôznych oblastí svojho života po skončení školy, pretože vieme, ako vytvoriť prostredie, v ktorom môžeme rozvíjať pozitívne vzťahy a cítiť sa dobre, šťastne a jednať s istotou s každým, kto do tohto prostredia vstúpi.

Aké sú spôsoby, aby vás žiaci mali radi ako učiteľa?

Učitelia by mali byť k svojim študentom čestní a úprimní, aby študenti cítili, že je učiteľ ich priateľ.

Študenti by tiež mali mať pocit, že učiteľ je múdry dospelý, ktorý ich chráni a ktorý ich učí z pozície múdrosti, ušľachtilosti a ochrany. Študenta môžeme prirovnať k malému dieťaťu vo vzťahu k matke. Matka dieťa chráni, vychováva, stará sa oň a robí pre neho všetko možné v jeho rozmanitých stavoch slabosti.

Učiteľ má ukázať svojim študentom, že je vždy blízko, aby kompenzoval akúkoľvek ich slabosť. Žiaci potom cítia, že si učiteľ praje byť ich priateľom, že k nim pristupuje spoločne s láskou, uznaním a oddanosťou. A takého učiteľa potrebujú.

Základná znalosť o našom svete.

07.09.2024

Mali by sme začať s vedomím, že náš svet je integrálny, že ľudstvo je integrálna skupina a či už sme v našich rodinách, kruhoch priateľov, triedach, pracoviskách alebo v akomkoľvek inom zoskupení ľudí, medzi ktorými sa môžeme v spoločnosti nachádzať – až po osem miliárd ľudí na planéte – všetci by sme mali byť integrálni. Čo je integrálna skupina? Je [...]

Čo si za peniaze nekúpite: skutočná cena bohatstva

31.08.2024

Peniaze zaujímajú všetkých: tých, ktorí ich majú, aj tých, ktorí ich nemajú. Veríme, že peniaze môžu urobiť náš život buď rozprávkovo krásnym, alebo neznesiteľne ťažkým. A skutočne majú reálnu moc. Kedysi dávno ľudia budovali vzťahy iba na základe fyzickej sily: ten, kto bol silnejší, si vzal všetko, čo potreboval. Pokiaľ pritom musel niekoho zabiť, [...]

Čo je ideálna spoločnosť?

29.08.2024

Ideálna spoločnosť je taká, kde si jej členovia vytvorili životný postoj, ktorý uprednostňuje prospech druhých, spoločnosti ako takej a prírody pred vlastným prospechom, a kde medzi všetkými jej členmi neustále kvitnú pozitívne spojenia. Kabalista Jehuda Ašlag (Baal HaSulam) popisuje takéto spojenia ako spoločnosť ochotnú spolupracovať, kde jej členovia presadzujú [...]

Rusko opozícia Navaľnyj pohreb

Streľba v centre Moskvy: Hlásia mŕtvych. Krvavú prestrelku rozpútal mocenský boj miliardárov

18.09.2024 22:28

Podnikatelia v boji o majetok rozpútali prestrelku blízko Kremľa.

covid

Šíri sa nový subvariant koronavírusu, dominantný môže byť o niekoľko týždňov

18.09.2024 22:10

Dostal označenie XEC a sa môže stať dominantným v priebehu niekoľkých týždňov.

Hacker

FBI rozložila ďalšiu veľkú čínsku hackerskú skupinu. Zameriavala sa na západné krajiny

18.09.2024 21:05

Rovnako ako iná rozložená čínska hackerská skupina Volt Typhoon sa aj Flax Typhoon zameriavala na kritickú infraštruktúru v západných krajinách.

Valerie Hayerová, europarlament, europoslankyňa, Obnovme Európu

Tvrdé slová v europarlamente: Odvolanie Šimečku rozprúdilo debaty, Metsolová chce reagovať

18.09.2024 20:45

Režim Roberta Fica opäť raz podkopal demokratické piliere Slovenskej republiky, vyhlásila francúzska europoslankyňa.

Michael Laitman

Michael Laitman - Profesor ontológie, PhD. vo filozofii a kabale a MSc v bio-kybernetike. Zakladateľ a prezident Bnej Baruch celosvetovej vzdelávacej organizácie zaoberajúcou sa autentickou Kabalou - vedou o spojení medzi ľuďmi odhaľujúcou odpoveď na otázku „Čo je zmyslom života" a ako toho dosiahnuť. Čo je Kabala a ako vám prakticky môže pomôcť v živote sa dozviete v kurzoch na kabacademy.eu/cz/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 433
Celková čítanosť: 792001x
Priemerná čítanosť článkov: 1829x

Autor blogu

Kategórie