Ako by ste vyučovali rovnosť v triede?

Učil by som rovnosti všetkých žiakov v triede.

Prakticky sa to dá cvičiť tak, že si každý študent napíše rozdiely medzi ľuďmi a v súlade s týmito rozdielmi, ktoré sa vyskytujú v našich prirodzených vlastnostiach, potom spoločne diskutujeme: Ako môžeme poskytnúť každému rovnaké príležitosti?

Napríklad vidíme, že niektorí ľudia sú od prírody silnejší, iní slabší, niektorí sú krajší, iní menej, niektorí viac kričia, iní sú pokojnejší a tak ďalej a tak ďalej. Ako teda môžeme vzájomne vyvážiť svoje odlišnosti, aby sme podporili rovnosť?
Povedzme, že koktám. Potrebujem dostať dvakrát alebo trikrát viac času na vyjadrenie svojho názoru ako iný človek, ktorý hovorí rýchlo. Sú ľudia, ktorí horšie chápu novú látku ako iní, takže potrebujú viac času na jej spracovanie a vstrebanie a možno potrebujú dve alebo tri vysvetlenia. Iní sa napríklad o určitú látku vôbec nezaujímajú, takže sa musíme pokúsiť vzbudiť ich záujem napríklad tým, že študentom zadáme aktivitu, pri ktorej si musia navzájom vysvetliť rôzne aspekty danej látky.

Existuje mnoho prostriedkov a nástrojov, ktorými je možné podporiť spravodlivosť a rovnosť medzi žiakmi v triede. Môžeme diskutovať o tom, ako všetkých priviesť do stavu, aby každý rozumel látke, bavilo ho štúdium, a čo je ešte dôležitejšie, aby bola vlastná téma štúdia druhoradá vzhľadom na myšlienku, že vďaka tomuto učeniu budujeme spoločnosť, ktorá vie, ako sa správať ku každému človeku, a v ktorej sa každý človek stáva akýmsi psychológom. Pod pojmom „psychológ“ mám na mysli niekoho, kto rozumie ľudským povahám a charakterom.

Keď sa potom učíme spoločne, získavame schopnosť si byť bližší, láskavejší jeden k druhému, byť pozitívne prepojení. Tieto schopnosti prepojenia sú oveľa dôležitejšie, ako znalosti obsiahnuté v samotných predmetoch. Získané zručnosti a návyky si môžeme odniesť do rôznych oblastí svojho života po skončení školy, pretože vieme, ako vytvoriť prostredie, v ktorom môžeme rozvíjať pozitívne vzťahy a cítiť sa dobre, šťastne a jednať s istotou s každým, kto do tohto prostredia vstúpi.

Aké sú spôsoby, aby vás žiaci mali radi ako učiteľa?

Učitelia by mali byť k svojim študentom čestní a úprimní, aby študenti cítili, že je učiteľ ich priateľ.

Študenti by tiež mali mať pocit, že učiteľ je múdry dospelý, ktorý ich chráni a ktorý ich učí z pozície múdrosti, ušľachtilosti a ochrany. Študenta môžeme prirovnať k malému dieťaťu vo vzťahu k matke. Matka dieťa chráni, vychováva, stará sa oň a robí pre neho všetko možné v jeho rozmanitých stavoch slabosti.

Učiteľ má ukázať svojim študentom, že je vždy blízko, aby kompenzoval akúkoľvek ich slabosť. Žiaci potom cítia, že si učiteľ praje byť ich priateľom, že k nim pristupuje spoločne s láskou, uznaním a oddanosťou. A takého učiteľa potrebujú.

Budúcnosť sveta spočíva v premene človeka – II

16.05.2025

Všetko v rodine Podporujte dieťa v tom, aby sa delilo o všetko, čo zažilo. Vyhraďte si čas – napríklad raz týždenne –, keď sa celá rodina zíde a každý povie, čo sa mu za uplynulý týždeň prihodilo. Dôležité je, aby každý dostal možnosť prehovoriť a vypočuť ostatných. Nakoniec by ste mali dospieť k spoločnému porozumeniu – napríklad nie k jednému riešeniu, [...]

Budúcnosť sveta spočíva v premene človeka – I

15.05.2025

Ak rodičia budú dieťa iba nútiť, časom ich začne nenávidieť a pri každej príležitosti bude ich pravidlá ignorovať. Nakoniec môže ich domov opustiť. Proste milujte svoje dieťa Dieťa musí vedieť, že rodičia sú vždy na jeho strane. Nemali by nikdy zradiť jeho dôveru a hranice nastavovať len vtedy, keď je to skutočne nutné. Pokiaľ dieťa bude cítiť, že rodičia sú [...]

Budúcnosť sveta spočíva v premene človeka

14.05.2025

Dieťaťu je možné povoliť všetko Pre mnohých rodičov je veľkým problémom rozhodnúť, čo dieťaťu dovoliť a čo zakázať. Rôznych rád na túto tému existuje nespočet. Poďme si to rozobrať. V skutočnosti je možné dieťaťu povoliť všetko, ale! Iba v určených medziach. A práve stanovenie správnych hraníc je jednou z najdôležitejších úloh rodičov. Stanoviť [...]

Keith Kellogg

Kellogg zahral na Putinovu „nôtu“: Obavy Ruska z rozšírenia NATO na východ sú oprávnené

30.05.2025 09:27

Spojené štáty dávajú najavo, že "vstup Ukrajiny do NATO nie je na stole", uviedol Trumpov splnomocnenec.

vapovanie

Štát chce ochrániť deti pred e-cigaretami. Danko je však proti, lebo mu chutia

30.05.2025 09:15

Je doslova alarmujúce, že podľa prieskumov minimálne štvrtina mladej populácie denne užíva nejakú formu nikotínu, uviedol minister Šaško.

požiar

V Povine plamene zachvátili kamión, unikala z neho aj nafta

30.05.2025 08:53

400 litrov nafty hasiči prečerpali do barelu.

ADHD

Takmer 2,5 milióna Angličanov trpí ochorením ADHD, ukazuje najnovšia štatistika

30.05.2025 08:26

Napriek tomu, že sa ADHD nediagnostikuje deťom do päť rokov, NHS odhaduje, že ním v Anglicku trpí okolo 147 000 najmenších.

Michael Laitman

Michael Laitman - Profesor ontológie, PhD. vo filozofii a kabale a MSc v bio-kybernetike. Zakladateľ a prezident Bnej Baruch celosvetovej vzdelávacej organizácie zaoberajúcou sa autentickou Kabalou - vedou o spojení medzi ľuďmi odhaľujúcou odpoveď na otázku „Čo je zmyslom života" a ako toho dosiahnuť. Čo je Kabala a ako vám prakticky môže pomôcť v živote sa dozviete v kurzoch na kabacademy.eu/cz/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 493
Celková čítanosť: 915764x
Priemerná čítanosť článkov: 1858x

Autor blogu

Kategórie