Ako by ste vyučovali rovnosť v triede?

Učil by som rovnosti všetkých žiakov v triede.

Prakticky sa to dá cvičiť tak, že si každý študent napíše rozdiely medzi ľuďmi a v súlade s týmito rozdielmi, ktoré sa vyskytujú v našich prirodzených vlastnostiach, potom spoločne diskutujeme: Ako môžeme poskytnúť každému rovnaké príležitosti?

Napríklad vidíme, že niektorí ľudia sú od prírody silnejší, iní slabší, niektorí sú krajší, iní menej, niektorí viac kričia, iní sú pokojnejší a tak ďalej a tak ďalej. Ako teda môžeme vzájomne vyvážiť svoje odlišnosti, aby sme podporili rovnosť?
Povedzme, že koktám. Potrebujem dostať dvakrát alebo trikrát viac času na vyjadrenie svojho názoru ako iný človek, ktorý hovorí rýchlo. Sú ľudia, ktorí horšie chápu novú látku ako iní, takže potrebujú viac času na jej spracovanie a vstrebanie a možno potrebujú dve alebo tri vysvetlenia. Iní sa napríklad o určitú látku vôbec nezaujímajú, takže sa musíme pokúsiť vzbudiť ich záujem napríklad tým, že študentom zadáme aktivitu, pri ktorej si musia navzájom vysvetliť rôzne aspekty danej látky.

Existuje mnoho prostriedkov a nástrojov, ktorými je možné podporiť spravodlivosť a rovnosť medzi žiakmi v triede. Môžeme diskutovať o tom, ako všetkých priviesť do stavu, aby každý rozumel látke, bavilo ho štúdium, a čo je ešte dôležitejšie, aby bola vlastná téma štúdia druhoradá vzhľadom na myšlienku, že vďaka tomuto učeniu budujeme spoločnosť, ktorá vie, ako sa správať ku každému človeku, a v ktorej sa každý človek stáva akýmsi psychológom. Pod pojmom „psychológ“ mám na mysli niekoho, kto rozumie ľudským povahám a charakterom.

Keď sa potom učíme spoločne, získavame schopnosť si byť bližší, láskavejší jeden k druhému, byť pozitívne prepojení. Tieto schopnosti prepojenia sú oveľa dôležitejšie, ako znalosti obsiahnuté v samotných predmetoch. Získané zručnosti a návyky si môžeme odniesť do rôznych oblastí svojho života po skončení školy, pretože vieme, ako vytvoriť prostredie, v ktorom môžeme rozvíjať pozitívne vzťahy a cítiť sa dobre, šťastne a jednať s istotou s každým, kto do tohto prostredia vstúpi.

Aké sú spôsoby, aby vás žiaci mali radi ako učiteľa?

Učitelia by mali byť k svojim študentom čestní a úprimní, aby študenti cítili, že je učiteľ ich priateľ.

Študenti by tiež mali mať pocit, že učiteľ je múdry dospelý, ktorý ich chráni a ktorý ich učí z pozície múdrosti, ušľachtilosti a ochrany. Študenta môžeme prirovnať k malému dieťaťu vo vzťahu k matke. Matka dieťa chráni, vychováva, stará sa oň a robí pre neho všetko možné v jeho rozmanitých stavoch slabosti.

Učiteľ má ukázať svojim študentom, že je vždy blízko, aby kompenzoval akúkoľvek ich slabosť. Žiaci potom cítia, že si učiteľ praje byť ich priateľom, že k nim pristupuje spoločne s láskou, uznaním a oddanosťou. A takého učiteľa potrebujú.

Prečo antisemitizmus pretrváva už tisíce rokov?

12.12.2025

Sily, ktoré si želajú pád Izraela, sa stávajú stále viac provokatívnymi a sofistikovanejšími. Objavujú sa nové hrozby, ktoré prekonávajú tie minulé. Antisemitizmus nie je v skutočnosti nič nové. Vnútorná nenávisť voči Židom sa tiahne celými stránkami histórie a zakaždým sa objavuje v inej podobe. Prečo je to náš osud, osud izraelského národa? [...]

Nastáva nestabilita globálnej ekonomiky – prečo?

10.11.2025

Žijeme v prudkej dobe, keď môžu byť mocné, ešte včera neotrasiteľné štáty a vlády, úplne zničené. Tieto údery dopadajú na celé ľudstvo – ovplyvňujú ceny, meny, investície a aj naše finančné úspory. Rastúca nestabilita vnáša do našich životov stres a neistotu, či budeme mať prácu, živobytie a dôchodok. Keď sa ale na vývoj ľudstva pozrieme z [...]

Vojna, ktorá bude posledná

07.11.2025

V súčasnej dobe nie sú vojny iba konfrontáciou geopolitických záujmov rôznych krajín. Na veľkom prelome, na prahu novej éry, vojny už nesymbolizujú rozdelenie, ale jednotu. Vidíme, ako sa rozpadajú prosperujúce krajiny, ako sa rôzne sily snažia hrať svoju vlastnú hru, ale za tým všetkým, vo vnútri, sa už začína rysovať spoločná sila, spoločná nezničiteľná sieť, [...]

Peter Stachura

KDH: Rozhodnutie Rady ÚVO k záchrankovému tendru otvára pandorinu skrinku

15.12.2025 14:48

Podľa Stachuru ide o veľký právny problém, ktorý vie definitívne vyriešiť len Európsky súdny dvor.

zelenskyj

Viac ako polovica Ukrajincov v prieskume uviedla, že voľby by mali byť až po vojne

15.12.2025 14:33

Ukrajinské zákony organizáciu volieb v čase vojnového stavu zakazujú.

SR Bratislava 44. schôdza NRSR Ráž vyslovenie nedôvera BAX

Matovič: Ožratí poslanci hlasujú o osudoch ľudí. Chce povinné kontroly na alkohol a drogy v parlamente

15.12.2025 14:26

Matovič povedal, že v akejkoľvek normálnej súkromnej či štátnej firme by opitého zamestnanca rovno vyhodili.

Hlina, prezidentský palác,

SaS rozložila pred prezidentským palácom obrovský transparent s jedným slovom

15.12.2025 14:14

S bannerom mieni SaS chodiť aj po iných slovenských mestách.

Michael Laitman

Michael Laitman - Profesor ontológie, PhD. vo filozofii a kabale a MSc v bio-kybernetike. Zakladateľ a prezident Bnej Baruch celosvetovej vzdelávacej organizácie zaoberajúcou sa autentickou Kabalou - vedou o spojení medzi ľuďmi odhaľujúcou odpoveď na otázku „Čo je zmyslom života" a ako toho dosiahnuť. Čo je Kabala a ako vám prakticky môže pomôcť v živote sa dozviete v kurzoch na kabacademy.eu/cz/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 531
Celková čítanosť: 1024050x
Priemerná čítanosť článkov: 1929x

Autor blogu

Kategórie