Ako by ste vyučovali rovnosť v triede?

Učil by som rovnosti všetkých žiakov v triede.

Prakticky sa to dá cvičiť tak, že si každý študent napíše rozdiely medzi ľuďmi a v súlade s týmito rozdielmi, ktoré sa vyskytujú v našich prirodzených vlastnostiach, potom spoločne diskutujeme: Ako môžeme poskytnúť každému rovnaké príležitosti?

Napríklad vidíme, že niektorí ľudia sú od prírody silnejší, iní slabší, niektorí sú krajší, iní menej, niektorí viac kričia, iní sú pokojnejší a tak ďalej a tak ďalej. Ako teda môžeme vzájomne vyvážiť svoje odlišnosti, aby sme podporili rovnosť?
Povedzme, že koktám. Potrebujem dostať dvakrát alebo trikrát viac času na vyjadrenie svojho názoru ako iný človek, ktorý hovorí rýchlo. Sú ľudia, ktorí horšie chápu novú látku ako iní, takže potrebujú viac času na jej spracovanie a vstrebanie a možno potrebujú dve alebo tri vysvetlenia. Iní sa napríklad o určitú látku vôbec nezaujímajú, takže sa musíme pokúsiť vzbudiť ich záujem napríklad tým, že študentom zadáme aktivitu, pri ktorej si musia navzájom vysvetliť rôzne aspekty danej látky.

Existuje mnoho prostriedkov a nástrojov, ktorými je možné podporiť spravodlivosť a rovnosť medzi žiakmi v triede. Môžeme diskutovať o tom, ako všetkých priviesť do stavu, aby každý rozumel látke, bavilo ho štúdium, a čo je ešte dôležitejšie, aby bola vlastná téma štúdia druhoradá vzhľadom na myšlienku, že vďaka tomuto učeniu budujeme spoločnosť, ktorá vie, ako sa správať ku každému človeku, a v ktorej sa každý človek stáva akýmsi psychológom. Pod pojmom „psychológ“ mám na mysli niekoho, kto rozumie ľudským povahám a charakterom.

Keď sa potom učíme spoločne, získavame schopnosť si byť bližší, láskavejší jeden k druhému, byť pozitívne prepojení. Tieto schopnosti prepojenia sú oveľa dôležitejšie, ako znalosti obsiahnuté v samotných predmetoch. Získané zručnosti a návyky si môžeme odniesť do rôznych oblastí svojho života po skončení školy, pretože vieme, ako vytvoriť prostredie, v ktorom môžeme rozvíjať pozitívne vzťahy a cítiť sa dobre, šťastne a jednať s istotou s každým, kto do tohto prostredia vstúpi.

Aké sú spôsoby, aby vás žiaci mali radi ako učiteľa?

Učitelia by mali byť k svojim študentom čestní a úprimní, aby študenti cítili, že je učiteľ ich priateľ.

Študenti by tiež mali mať pocit, že učiteľ je múdry dospelý, ktorý ich chráni a ktorý ich učí z pozície múdrosti, ušľachtilosti a ochrany. Študenta môžeme prirovnať k malému dieťaťu vo vzťahu k matke. Matka dieťa chráni, vychováva, stará sa oň a robí pre neho všetko možné v jeho rozmanitých stavoch slabosti.

Učiteľ má ukázať svojim študentom, že je vždy blízko, aby kompenzoval akúkoľvek ich slabosť. Žiaci potom cítia, že si učiteľ praje byť ich priateľom, že k nim pristupuje spoločne s láskou, uznaním a oddanosťou. A takého učiteľa potrebujú.

Prečo zlá reč ubližuje trom: hovorcovi, poslucháčovi a tomu, o kom sa hovorí?

04.07.2025

Je to preto, že keď hovoríme zle o niekom inom, hovoríme proti samotnej sile, ktorá nás všetkých stvorila a udržuje. Neexistuje nič iné ako táto sila. Ohováraním teda škodíme systému spojenia – hlbšej štruktúre prírody, do ktorej všetci patríme. Toto sa nevzťahuje na kritiku praktických vecí, ako je práca alebo úlohy. Ide o ideologické, vnútorné a duchovné [...]

Je vo vzťahu medzi partnermi dôležitá finančná nezávislosť?

25.06.2025

V súčasnej dobe v Spojených štátoch skrýva každý piaty Američan pred svojim partnerom bankový účet alebo kreditnú kartu. To vyvoláva otázku, či je tento rastúci trend smerom k nezávislosti vo vzťahoch pozitívny alebo negatívny. Nezávislosť je pre vzťah prínosná, pokiaľ má zdravý základ – ale nie taký, ako si ľudia obvykle myslia. Skutočná nezávislosť [...]

Môže jeden človek skutočne zmeniť svet?

23.06.2025

Neustále premýšľame o tom, ako zmeniť svet. V skutočnosti je to však ten najzreteľnejší prejav nášho egoizmu – vrodené túžby užívať si iba na vlastný prospech. Myslíme si, že keď vymeníme médiá, zvrhneme vlády alebo prepustíme šéfov, svet sa zlepší. Ale nič z toho nie je skutočne potrebné. Namiesto toho treba ukázať svetu, že jeho samotný základ – [...]

Piper PA-34 Seneca

V Severnej Karolíne pri havárii lietadla zahynula štvorčlenná rodina

09.07.2025 08:36

Podľa úradov lietadlo hlásilo problémy s motorom približne 8 až 10 kilometrov pre svojim cieľom.

Trump

Najvyšší súd posvätil Trumpovo osekanie počtu federálnych zamestnancov. Sudkyňa: Demolačná guľa

09.07.2025 08:02

Trump výkonným nariadením vytvoril Úrad pre efektivitu štátnej správy (DOGE) pod vedením miliardára Muska.

Netanjahu

Netanjahu druhýkrát v krátkom čase rokoval s Trumpom v Bielom dome

09.07.2025 07:31

Steve Witkoff uviedol, že počet sporných bodov, ktoré bránia Izraelu a Hamasu v dohode, sa znížil zo štyroch na jeden.

chrúst obyčajný, pandrava

Francúzsko hlási prvý nález inváznych chrústovcov japonských

09.07.2025 07:09

Hmyz je hrozbou pre viac ako 400 druhov rastlín.

Michael Laitman

Michael Laitman - Profesor ontológie, PhD. vo filozofii a kabale a MSc v bio-kybernetike. Zakladateľ a prezident Bnej Baruch celosvetovej vzdelávacej organizácie zaoberajúcou sa autentickou Kabalou - vedou o spojení medzi ľuďmi odhaľujúcou odpoveď na otázku „Čo je zmyslom života" a ako toho dosiahnuť. Čo je Kabala a ako vám prakticky môže pomôcť v živote sa dozviete v kurzoch na kabacademy.eu/cz/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 501
Celková čítanosť: 936877x
Priemerná čítanosť článkov: 1870x

Autor blogu

Kategórie