Ako by ste vyučovali rovnosť v triede?

Učil by som rovnosti všetkých žiakov v triede.

Prakticky sa to dá cvičiť tak, že si každý študent napíše rozdiely medzi ľuďmi a v súlade s týmito rozdielmi, ktoré sa vyskytujú v našich prirodzených vlastnostiach, potom spoločne diskutujeme: Ako môžeme poskytnúť každému rovnaké príležitosti?

Napríklad vidíme, že niektorí ľudia sú od prírody silnejší, iní slabší, niektorí sú krajší, iní menej, niektorí viac kričia, iní sú pokojnejší a tak ďalej a tak ďalej. Ako teda môžeme vzájomne vyvážiť svoje odlišnosti, aby sme podporili rovnosť?
Povedzme, že koktám. Potrebujem dostať dvakrát alebo trikrát viac času na vyjadrenie svojho názoru ako iný človek, ktorý hovorí rýchlo. Sú ľudia, ktorí horšie chápu novú látku ako iní, takže potrebujú viac času na jej spracovanie a vstrebanie a možno potrebujú dve alebo tri vysvetlenia. Iní sa napríklad o určitú látku vôbec nezaujímajú, takže sa musíme pokúsiť vzbudiť ich záujem napríklad tým, že študentom zadáme aktivitu, pri ktorej si musia navzájom vysvetliť rôzne aspekty danej látky.

Existuje mnoho prostriedkov a nástrojov, ktorými je možné podporiť spravodlivosť a rovnosť medzi žiakmi v triede. Môžeme diskutovať o tom, ako všetkých priviesť do stavu, aby každý rozumel látke, bavilo ho štúdium, a čo je ešte dôležitejšie, aby bola vlastná téma štúdia druhoradá vzhľadom na myšlienku, že vďaka tomuto učeniu budujeme spoločnosť, ktorá vie, ako sa správať ku každému človeku, a v ktorej sa každý človek stáva akýmsi psychológom. Pod pojmom „psychológ“ mám na mysli niekoho, kto rozumie ľudským povahám a charakterom.

Keď sa potom učíme spoločne, získavame schopnosť si byť bližší, láskavejší jeden k druhému, byť pozitívne prepojení. Tieto schopnosti prepojenia sú oveľa dôležitejšie, ako znalosti obsiahnuté v samotných predmetoch. Získané zručnosti a návyky si môžeme odniesť do rôznych oblastí svojho života po skončení školy, pretože vieme, ako vytvoriť prostredie, v ktorom môžeme rozvíjať pozitívne vzťahy a cítiť sa dobre, šťastne a jednať s istotou s každým, kto do tohto prostredia vstúpi.

Aké sú spôsoby, aby vás žiaci mali radi ako učiteľa?

Učitelia by mali byť k svojim študentom čestní a úprimní, aby študenti cítili, že je učiteľ ich priateľ.

Študenti by tiež mali mať pocit, že učiteľ je múdry dospelý, ktorý ich chráni a ktorý ich učí z pozície múdrosti, ušľachtilosti a ochrany. Študenta môžeme prirovnať k malému dieťaťu vo vzťahu k matke. Matka dieťa chráni, vychováva, stará sa oň a robí pre neho všetko možné v jeho rozmanitých stavoch slabosti.

Učiteľ má ukázať svojim študentom, že je vždy blízko, aby kompenzoval akúkoľvek ich slabosť. Žiaci potom cítia, že si učiteľ praje byť ich priateľom, že k nim pristupuje spoločne s láskou, uznaním a oddanosťou. A takého učiteľa potrebujú.

Čo s nami bude po smrti?

20.06.2025

Dnes dosahujeme bod radikálneho prehodnotenia hodnôt. To, čo sa predtým zdalo byť cenné – za čo sme bojovali, žili a umierali, čo sme sa snažili uchovať a odovzdať budúcim generáciám – stráca svoj význam a pôsobí stále prázdnejšie. Čo teda bude skutočne cenné? Iba myšlienka. Na prvý pohľad to môže človeku znieť príliš abstraktne. Ale keď sa nad tým [...]

Zákon zdravého organizmu

18.06.2025

Je zaujímavé, že keď ste v blízkosti nejakého človeka, môžete sa s ním spojiť. Je však pomerne ťažké to urobiť prostredníctvom myšlienok. Ako pri práci prostredníctvom myšlienok nespadnúť do mystiky, do telepatie, kedy sa ľudia môžu navzájom pociťovať na diaľku? Ľudia sa môžu navzájom pociťovať a spoločne myslieť. Ale je to inak ako u Wolfa Messinga, ktorý [...]

Deň, kedy roboti nahradia ľudí

17.06.2025

Podľa prognóz sa už do roku 2035 svet zmení na nepoznanie. Nadchádzajúce zmeny nás ohromujú svojou rýchlosťou a radikalitou. Podľa definície Svetového ekonomického fóra prechádzame štvrtou priemyselnou revolúciou, ktorá spočíva v spojení výrobcov, distribútorov a spotrebiteľov do jedinej globálnej siete. Zásadným rysom tejto revolúcie je zavádzanie automatizovaných [...]

SR Kalište Oslobodenie80 výročie generácie stretnutie BBX

Pellegrini: Odkaz Kališťa je v súčasnosti naliehavejší ako kedykoľvek predtým

21.06.2025 15:55

Nacistické jednotky Kalište obkľúčili 18. marca 1945. Niekoľko ľudí zastrelili, ďalších upálili zaživa v domoch.

danko

Predseda SNS Danko vyzval premiéra Fica, aby sa začali vážne rozprávať o neutralite Slovenska

21.06.2025 15:45

Danko po sneme SNS poukázal aj na to, že súčasná vládna koalícia sa nerodila ľahko.

Michael Laitman

Michael Laitman - Profesor ontológie, PhD. vo filozofii a kabale a MSc v bio-kybernetike. Zakladateľ a prezident Bnej Baruch celosvetovej vzdelávacej organizácie zaoberajúcou sa autentickou Kabalou - vedou o spojení medzi ľuďmi odhaľujúcou odpoveď na otázku „Čo je zmyslom života" a ako toho dosiahnuť. Čo je Kabala a ako vám prakticky môže pomôcť v živote sa dozviete v kurzoch na kabacademy.eu/cz/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 498
Celková čítanosť: 927670x
Priemerná čítanosť článkov: 1863x

Autor blogu

Kategórie