Je školský systém zastaraný a prečo?

Súčasný školský systém odráža rozsiahly nesúlad medzi vzdelávaním a potrebami dnešných detí, rodín a spoločnosti. Tradičný model školského vzdelávania už nezodpovedá súčasnému životu. Bol rozpracovaný pre inú éru – éru industrializácie, rigidných štruktúr a štandardizovaných výsledkov. Táto éra už dávno skončila, my však stále úporne lipneme na jej pozostatkoch.

Dnes sa svet zmenil a rovnako tak sa musí zmeniť aj náš prístup k vzdelávaniu. Technológie pokročili do tej miery, že učenie môže rešpektovať individuálne zvláštnosti žiakov. Počítače dnes umožňujú také vzdelávanie, že deti môžu byť vyučované v malých zacielených skupinách. Zastaraná prax, ktorá deti smerovala na nepotrebné a nezaujímavé profesie, a viedla len k nezamestnanosti a rozčarovaniu, už vyčerpala sama seba.

Tradičný školský systém už nie je relevantný. Ide o experiment starý 150 rokov, ktorý už prežil svoj účel. Zachovávanie stále rovnakého školského systému pri súčasných zmenách života a úplne iných potrieb navyše vedie k tomu, že systém vzdelávania stále viac degraduje. To potom v konečnom dôsledku môže byť príčinou vzniku barbarskej spoločnosti. Riešenie nespočíva v reformovaní starého systému, ale v jeho úplnej výmene. Je nevyhnutné, aby sme začali od nuly, vzdelávanie od základu prehodnotili a zamerali sa na to, čo je skutočne prospešné pre naše deti a pre spoločnosť všeobecne.

Máme zdroje a inteligenciu na to, aby sme vytvorili lepší systém. Na to je však potrebné zmeniť naše priority. Namiesto toho, aby sme vymýšľali zbytočné profesie a naveky uchovávali kolobeh neproduktívnej práce, musíme svoje úsilie zamerať na štúdium a podporu meniacich sa potrieb budúcej generácie.

Prioritou nového prístupu k vzdelávaniu by sa malo stať pochopenie ľudskej podstaty, okolitého sveta a princípov harmonického spolužitia. Deti by nemali byť zaháňané do striktne stanovených noriem a ani by sa do nich nemali pchať násilne informácie. Namiesto toho ich treba motivovať k skúmaniu, objavovaniu ak výberu takých študijných materiálov, ktoré zodpovedajú ich vrodenej zvedavosti.

Hlavným cieľom vzdelávania by malo byť vychovávať šťastné ľudské bytosti – naučiť ich vytvárať medziľudské vzťahy na základe vzájomnej starostlivosti, pozornosti, ohľaduplnosti, podpory, prospechu a spoločného pozitívneho naladenia. Vo svojej podstate to znamená rozvíjať celostné chápanie života, v ktorom sú všetky aspekty existencie vyvážené a harmonické.

V konečnom dôsledku je najdôležitejšou „profesiou“ to, aby sme sa naučili žiť v súlade s prírodou, so spoločnosťou a s cieľom života. Dosiahnutie tejto rovnováhy musí byť hlavným cieľom vzdelávania – a práve na to by sme mali bezodkladne presunúť našu pozornosť, aby sme bezodkladne dosiahli výrazný posun k oveľa lepšiemu svetu.

Podporujú vedecké dôkazy myšlienku, že Boh vpísal svoje meno do našej DNA?

11.07.2025

Izraelský vedec Dr Yeshayahu Rubinstein urobil zaujímavý objav týkajúci sa DNA. Zistil, že sírne väzby medzi pármi báz genetického materiálu majú opakujúci sa vzorec: 10, 5, 6, 5, čo zodpovedá číselnej hodnote hebrejských písmen Yod-Hey-Vav-Hey – menu Stvoriteľa. Na základe toho tvrdí, že Boh vtlačil svoj podpis do našej DNA. V skutočnosti sa vzťah medzi [...]

Prečo zlá reč ubližuje trom: hovorcovi, poslucháčovi a tomu, o kom sa hovorí?

04.07.2025

Je to preto, že keď hovoríme zle o niekom inom, hovoríme proti samotnej sile, ktorá nás všetkých stvorila a udržuje. Neexistuje nič iné ako táto sila. Ohováraním teda škodíme systému spojenia – hlbšej štruktúre prírody, do ktorej všetci patríme. Toto sa nevzťahuje na kritiku praktických vecí, ako je práca alebo úlohy. Ide o ideologické, vnútorné a duchovné [...]

Je vo vzťahu medzi partnermi dôležitá finančná nezávislosť?

25.06.2025

V súčasnej dobe v Spojených štátoch skrýva každý piaty Američan pred svojim partnerom bankový účet alebo kreditnú kartu. To vyvoláva otázku, či je tento rastúci trend smerom k nezávislosti vo vzťahoch pozitívny alebo negatívny. Nezávislosť je pre vzťah prínosná, pokiaľ má zdravý základ – ale nie taký, ako si ľudia obvykle myslia. Skutočná nezávislosť [...]

Turecký vrch výcvik, Národné obranné sily, Kaliňák, Pellegrini, Végh

Danko: Prezident Pellegrini by mal prestať „šaškovať“ a vrátiť sa do paláca

12.07.2025 15:34

Podpredseda parlamentu by rád otvoril tému znovuzavedenia povinnej vojenskej služby.

Donald Trump

Trump neušetril ani EÚ. USA zavádzajú clo výške 30 % a to už veľmi skoro

12.07.2025 14:57

Vyplýva to z listu adresovaného šéfke Európskej komisie Ursule von der Leyenovej, ktorý na svojej sieti Truth Social zverejnil americký prezident.

SR Bratislava povodne situácia Dunaj BAX

Hasiči zasahujú v Eurovei, zadymenie sa zatiaľ nepotvrdilo

12.07.2025 14:50

Zásah potvrdil aj bratislavský krajský policajný hovorca Michal Szeiff.

Dolomity, Alpy, Taliansko, hory, three-peaks-of-lavaredo-6750633

V Dolomitoch zomrel Čech, osudným sa mu stal výstup

12.07.2025 14:16

Muž, ktorý bol na výstupe v skupine, sa podľa médií zrejme nešťastnou náhodou odchýlil z trasy a zrútil sa.

Michael Laitman

Michael Laitman - Profesor ontológie, PhD. vo filozofii a kabale a MSc v bio-kybernetike. Zakladateľ a prezident Bnej Baruch celosvetovej vzdelávacej organizácie zaoberajúcou sa autentickou Kabalou - vedou o spojení medzi ľuďmi odhaľujúcou odpoveď na otázku „Čo je zmyslom života" a ako toho dosiahnuť. Čo je Kabala a ako vám prakticky môže pomôcť v živote sa dozviete v kurzoch na kabacademy.eu/cz/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 502
Celková čítanosť: 938266x
Priemerná čítanosť článkov: 1869x

Autor blogu

Kategórie