Založ si blog

Ako zefektívniť individuálnu výuku?

Individuálny prístup vo vyučovaní je aj v súčasnom vzdelávacom systéme skutočným problémom.  Individuálne potreby detí by mali byť vždy na prvom mieste. Napriek tomu by sme mali skontrolovať, či deťom vyhovuje.

Existuje množstvo príkladov rozdeľovania žiakov do tried podľa odborov, ale to je bežnejšie, až keď trochu podrastú. Už na základnej škole vidíme, ako sa s pribúdajúcim vekom prejavujú vrodené dispozície detí, ale musíme im pomôcť tieto schopnosti objaviť a rozvíjať. Aj na základnej škole môžeme vidieť, že deti majú svoje vnútorné smerovanie, ktoré sa vekom stáva jasnejším, ale musíme im pomôcť, aby si ho ujasnili.

Jedinečné vlastnosti študentov možno rozpoznať prostredníctvom všestranných prístupov k vyučovaniu. Namiesto toho, aby sme sa držali jedného vyučovacieho štýlu, mali by sme používať rôzne metódy na vysvetľovanie pojmov a spájať ich s príkladmi z rôznych oblastí. Takýto prístup umožňuje študentom pochopiť látku spôsobom, ktorý je v súlade s ich individuálnym štýlom učenia.

Myslím si, že učitelia by mali byť schopní rozpoznať schopnosť každého žiaka uplatniť sa v reálnom svete, vnímať jeho sklony, záujmy a vnútornú štruktúru. Žiakov by som rozdelil do skupín podľa ich vlastností, ako je citlivosť, intelektuálne nadanie, záujem o prírodu, techniku atď. Učitelia tak môžu prispôsobiť svoje vyučovacie metódy tak, aby vyhovovali týmto preferenciám a učebným štýlom v každej skupine.

Jedinečné vlastnosti študentov možno rozpoznať prostredníctvom všestranných prístupov k vyučovaniu. Namiesto toho, aby sme sa držali jedného vyučovacieho štýlu, mali by sme používať rôzne metódy na vysvetľovanie pojmov a spájať ich s príkladmi z rôznych oblastí. Takýto prístup umožňuje študentom pochopiť látku spôsobom, ktorý je v súlade s ich individuálnym štýlom učenia.

Spomínam si na svoje vlastné školské časy, keď som sa snažil pochopiť koncept, ktorý prezentoval učiteľ. Keď mi však mama vysvetlila ten istý pojem inak, na príkladoch, ktoré rezonovali s mojím vnímaním, získal som hlbšie pochopenie. To poukazuje na dôležitosť flexibility vo vyučovaní a na možnosť používať príklady, ktoré vyhovujú preferenciám každého študenta.

Keď ide o vnímanie jedinečnosti každého študenta, najmä z duchovného hľadiska, môžeme ako učitelia veľmi ťažiť z vlastnej vnútornej prípravy. Navrhujem, aby sa učitelia pozerali na svoju úlohu nielen ako inštruktori malých detí, ale ako sprievodcovia vo vývoji ľudstva smerom ku konečnému, dokonalému a večnému stavu úplného zjednotenia.

Inými slovami, čím viac si učitelia uvedomujú, ako nás príroda  rozvíja k väčšiemu spojeniu, tým viac učiteľov dokáže  zosúladiť svoje vyučovacie metódy tak, aby vychovávali študentov k väčšej rovnováhe s prírodou.

Učitelia si musia uvedomiť, že každý žiak sa vydáva na jedinečnú cestu svojho rozvoja smerom k silnejšiemu prepojeniu s ostatnými a prírodou a ako to pomáha nadviazať kontakt so študentmi na hlbokej úrovni.

Ak prijmeme vyučovací proces ako prostriedok vedenia študentov k väčšej rovnováhe s prírodou, môžeme prekonať tradičné predstavy a uznať vnútornú prirodzenosť každého dieťaťa. Tento posun v myslení nám umožní objaviť špecifické vlastnosti našich žiakov a ponúknuť im hlbšiu úroveň sebarealizácie.

Nájsť účinný spôsob, ako rešpektovať individualitu študentov na vyučovaní, je mnohostranná úloha, ktorá si vyžaduje citlivosť, prispôsobivosť a pochopenie jedinečnosti každého študenta. Rozdelením študentov do skupín na základe ich charakteristických vlastností, používaním mnohostranných vyučovacích prístupov a metód a prijatím duchovnej perspektívy môžeme ako učitelia túto výzvu zvládnuť efektívnejšie. Naším cieľom je poskytovať vzdelávanie šité na mieru, vzdelávanie, ktoré bude podporovať každého študenta na jeho jedinečnej ceste učenia a sebapoznávania

 

 

Základná znalosť o našom svete.

07.09.2024

Mali by sme začať s vedomím, že náš svet je integrálny, že ľudstvo je integrálna skupina a či už sme v našich rodinách, kruhoch priateľov, triedach, pracoviskách alebo v akomkoľvek inom zoskupení ľudí, medzi ktorými sa môžeme v spoločnosti nachádzať – až po osem miliárd ľudí na planéte – všetci by sme mali byť integrálni. Čo je integrálna skupina? Je [...]

Čo si za peniaze nekúpite: skutočná cena bohatstva

31.08.2024

Peniaze zaujímajú všetkých: tých, ktorí ich majú, aj tých, ktorí ich nemajú. Veríme, že peniaze môžu urobiť náš život buď rozprávkovo krásnym, alebo neznesiteľne ťažkým. A skutočne majú reálnu moc. Kedysi dávno ľudia budovali vzťahy iba na základe fyzickej sily: ten, kto bol silnejší, si vzal všetko, čo potreboval. Pokiaľ pritom musel niekoho zabiť, [...]

Čo je ideálna spoločnosť?

29.08.2024

Ideálna spoločnosť je taká, kde si jej členovia vytvorili životný postoj, ktorý uprednostňuje prospech druhých, spoločnosti ako takej a prírody pred vlastným prospechom, a kde medzi všetkými jej členmi neustále kvitnú pozitívne spojenia. Kabalista Jehuda Ašlag (Baal HaSulam) popisuje takéto spojenia ako spoločnosť ochotnú spolupracovať, kde jej členovia presadzujú [...]

Michal Šimečka, Progresívne Slovensko

Šimečka skončil, no traja poslanci Hlasu sa „vzbúrili“. Koalícia tancuje na tenkom ľade: Fico sa vyrovnal Mečiarovi

17.09.2024 20:00

Podľa politológov je tento krok precedensom v slovenskej politike a dá sa to považovať za pomstu. Fico sa tak vydal maďarskou cestou.

Willi Funk, polícia pátra

Polícia pátra po nezvestnom 72-ročnom mužovi z Nemecka, naposledy ho videli v Bratislave

17.09.2024 19:30

Nezvestný je vysoký 165 až 170 centimetrov, má strednú postavu, je takmer plešatý, má však pár šedivých vlasov. Hovorí nemecky a rusky.

Robert Fico / Tomáš Taraba /

Zelená pre developerov: Slovensko prijíma štandardy EÚ, nový zákon podporí zahraničné investície

17.09.2024 18:35

Vicepremiér Taraba spresnil, že novú legislatívu konzultoval aj s predstaviteľmi EÚ.

Libanon výbuchy zranenia veľvyslanec Irán

Niekoľko mŕtvych a tisíce zranených. Členom Hizballáhu začali vybuchovať pejdžery. Izrael mlčí

17.09.2024 18:00, aktualizované: 19:13

Libanonská vláda pripisuje incident Izraelu.

Michael Laitman

Michael Laitman - Profesor ontológie, PhD. vo filozofii a kabale a MSc v bio-kybernetike. Zakladateľ a prezident Bnej Baruch celosvetovej vzdelávacej organizácie zaoberajúcou sa autentickou Kabalou - vedou o spojení medzi ľuďmi odhaľujúcou odpoveď na otázku „Čo je zmyslom života" a ako toho dosiahnuť. Čo je Kabala a ako vám prakticky môže pomôcť v živote sa dozviete v kurzoch na kabacademy.eu/cz/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 433
Celková čítanosť: 791506x
Priemerná čítanosť článkov: 1828x

Autor blogu

Kategórie